Audi Q3 Launch Edition -malliston myynti alkoi Suomessa

Uuden Audi Q3:n myynti on alkanut Suomessa 35 TFSI S tronic Launch Edition -mallistolla. Muiden malliversioiden myynti alkaa myöhemmin talven aikana.

Nyt julkaistut hinnastot sisältävät uuden Audi Q3 Launch Edition 35 TFSI 110 kW S tronic -versiot. Audi Q3 on tilattavissa Business, Business Advanced tai Business S line -varustelutasolla.

Audi Q3 35 TFSI 110 kW S tronic Launch Edition -mallin hinnat alkavat Business-varustelutasolla 43 902,06 eurosta.

Audi Q3 -mallin Business-varustelutaso sisältää mm. led-ajo- ja takavalot, automaatti-ilmastoinnin, vakionopeudensäätimen, Audi drive select -järjestelmän, akustisen pysäköintijärjestelmän taakse, takaluukun sähkötoimisen avaus- ja sulkutoiminnon, MMI radio plus -järjestelmän 8,8 tuuman kosketusnäytöllä, Audi active lane assist -aktiivisen kaistallapysymisvahdin, Audi side assist -kaistanvaihtoavustimen ja Audi connect safety & service -järjestelmän sekä nahalla päällystetyn 3-puolaisen urheilullisen monitoimiohjauspyörän.

Business Advanced -varustelutaso tuo lisäksi mukanaan mm. 18” alumiinivanteet, titaanimustan jäähdyttimen säleikön, kontrastinväriset pyöränkaaret (sekä helmat että puskurit), urheiluistuimet ja etuovien kynnyslistat alumiinia. Business S line -varustelutason mukana tulee puolestaan lisää design-elementtejä kuten ilmanottoaukkojen platinanharmaat somistelistat ja S line etu- ja takapuskurit sekä urheilualustan (ei vaikutusta maavaraan).

Lisävarusteena saatavilla on esimerkiksi metalli- ja erikoisvärejä, adaptiivinen vakionopeudensäädin, Audi smartphone interface -liitäntä, kaksi isompaa virtuaalimittaristoa (10,25” tai 12,3”), MMI Navigointi Plus -järjestelmä, Matrix led -ajovalot dynaamisilla vilkuilla, sähköisesti säädettävä iskunvaimennus, Bang & Olufsen Premium 3D Sound System, panoraama-lasikatto, seisontalämmitys ja -tuuletus sekä vetokoukku. Design-elementtejä voi lisätä S line tai Audi design selection -sisätilapaketeilla sekä Musta optiikka -paketilla.

Saatavilla on myös kolme kattavaa lisävarustepakettia. Q3 Assist, joka sisältää adaptiivisen vakionopeussäätimen, peruutuskameran, akustisen ja optisen pysäköintijärjestelmän eteen ja taakse sekä paikallaanpitoavustimen. Comfort-varustepaketti sisältää seisontalämmityksen- ja tuuletuksen, vetokoukun ja automaattisesti himmentyvän taustapeilin. Kommunikaatiopaketti sisältää puolestaan Audi smartphone interface -liitännän, navigointivalmiuden MMI Navigointi plus -järjestelmälle ja virtuaalimittariston sekä Audi Sound Systemin.

Uusi Audi Q3 saapuu koeajettavaksi Suomen Audi-jälleenmyyjille tammikuussa.

Audi Q3 35 TFSI S tronic Launch Edition -mallien hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 18 eri paikkakunnalla ja 13 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2019 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,846 miljoonaa Audia. Vuoden 2018 Audi AG:n liikevaihto oli 59,2 miljardia euroa ja liikevoitto 4,7 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 90 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin ja teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audi oli vuonna 2017 saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja Q-malliston 1 517 kappaleen rekisteröinnillä. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa yhteensä 5 599 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 4,8 %. Suosituin Audi-malli vuonna 2017 oli Audi A4, jota rekisteröitiin 1 747 kappaletta. Audi A4 oli myös saksalaisten premium-merkkien B-segmentin myydyin malli sekä myydyin yritysauto. Myös Audi Q2 jatkaa menestystarinaansa Suomessa, sillä vuonna 2017 sitä rekisteröitiin yli 600 kappaletta. Audi Q5:n rekisteröinnit kipusivat 488 kappaleeseen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.