Audi Q3 Launch Edition quattro -mallit nyt myynnissä

Uusi Audi Q3 on saanut mallistoonsa myös Launch Edition 40 TFSI ja TDI quattro -mallit. Audi Q3 on tilattavissa Business, Business Advanced tai Business S line -varustelutasolla.

Audi Q3 Launch Edition 40 TFSI 140 kW quattro S tronic -mallin hinnat alkavat Business-varustelutasolla 51 997,65 eurosta ja Launch Edition 40 TDI 140 kW quattro S tronic -mallin puolestaan 49 996,46 eurosta.

Audi Q3 -mallin Launch Edition Business, Business Advanced ja S line -varustelutasot sisältävät samat vakiovarusteet niin etuvetoisissa kuin nelivetoisissa quattro-malleissakin. Kaikki moottoriversiot on myös varustettu aina S tronic -automaattivaihteistolla.

Audi Q3:n 2,0-litrainen 140 kW:n (190 hv) bensiinimoottori quattro-nelivedolla ja S tronic -automaattivaihteistolla tuottaa vääntöä 320 Nm:ä. Launch Edition TFSI 140 kW -mallien yhdistetyt CO2-päästöt ovat 197–200 g/km, polttoaineenkulutus 8,7–8,8, l/100 km. Audi Q3 140 kW:n TFSI-bensiiniversio kiihtyy 0–100 km/h 7,4 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 220 km/h.

Audi Q3:n 2,0-litrainen 140 kW:n (190 hv) dieselmoottori quattro-nelivedolla ja S tronic -automaattivaihteistolla puolestaan tuottaa vääntöä 400 Nm:ä kierroslukualueella 1 750–3 250. Launch Edition TDI 140 kW -malllien yhdistetyt CO2-päästöt ovat 184–185 g/km, polttoaineenkulutus 7,0–7,1, l/100 km. Audi Q3 140 kW:n TDI-dieselversio kiihtyy 0–100 km/h 8,0 sekunnissa ja saavuttaa huippunopeuden 221 km/h.

Vakiovarusteita ovat mm. led-ajo- ja takavalot, vakionopeudensäädin, akustinen pysäköintijärjestelmä taakse, takaluukun sähkötoiminen avaus- ja sulkutoiminto, MMI radio plus -järjestelmä 8,8 tuuman kosketusnäytöllä sekä useita kuljettajaa avustavia järjestelmiä kuten Audi side assist -kaistanvaihtoavustin. Business Advanced ja S line -varustelutaso tuovat lisäksi mukanaan ulkonäköön ja sisätiloihin vaikuttavia elementtejä kuten kontrastinväriset pyöränkaaret (sekä helmat että puskurit), urheiluistuimet ja etuovien kynnyslistat alumiinia.

Lisävarusteena saatavilla on esimerkiksi adaptiivinen vakionopeudensäädin, virtuaalimittaristo (10,25” tai 12,3”), MMI Navigointi Plus -järjestelmä, Matrix led -ajovalot dynaamisilla vilkuilla, sähköisesti säädettävä iskunvaimennus, Bang & Olufsen Premium 3D Sound System, panoraama-lasikatto, seisontalämmitys ja -tuuletus sekä vetokoukku. Saatavilla on myös kolme kattavaa lisävarustepakettia; Q3 Assist-, Comfort- ja Kommunikaatiopaketti.

Audi Q3:lle viisi tähteä Euro NCAP -testissä

Uusi Audi Q3 tarjoaa erinomaista turvallisuutta. Audin uusi kompakti SUV sai viisi tähteä yhdessä Euroopan tärkeimmistä autojen turvallisuutta mittaavissa testeissä, Euro NCAP:issa.

Saadakseen korkeimman viiden tähden luokituksen, auton on saatava korkeat pisteet kaikissa arvosteluosioissa. Uusi Audi Q3 selviytyi testistä erinomaisin arvosanoin – niin aikuis- ja lapsimatkustajien turvallisuudessa kuin jalankulkija- ja polkupyöräturvallisuudessa että kuljettajaa avustavissa järjestelmissä. Kuljettajaa aktiivisesti tukevat järjestelmät – jotka sisältävät automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän – on sisällytetty yleisiin NCAP-arviointeihin, painoarvoltaan 40 % aikuismatkustajaturvallisuuteen, 20 % jalankulkija- ja polkupyöräilijäturvallisuuteen ja 20 % turvallisuusavustimiin.

Kaikki nämä teknologiat ovat mukana uudessa Audi Q3:ssa. Audin turvallisuusjärjestelmät Audi Pre sense basic ja Audi Pre sence eteen ovat vakiovarusteita. Jälkimmäinen näistä varoittaa kuljettajaa visuaalisesti, äänellä sekä haptisesti, silloin kun vaaratilanne uhkaa jalankulkijaa, pyöräilijää tai muita ajoneuvoja. Järjestelmä jopa aloittaa hätäjarrutuksen automaattisesti, mikäli tarpeellista. Vakiovarusteinen Audi side assist -kaistanvaihtoavustin puolestaan varoittaa vaaratilanteista kaistaa vaihdettaessa.

Audi Q3 sai huppuarvosanat myös matkustajaturvallisuudessa. Komponentit, jotka on tehty kuumamuokatusta teräksestä muodostavat auton matkustajia suojaavan rungon perustan. Näitä komponentteja on käytetty mm. keskitunnelissa, A- ja B-pilareissa ja kattokehikossa. Näiden kevyiden mutta erittäin kestävien kuumamuokattujen komponenttien osuus on 26 % rungon painosta. Tämä kombinaatio on törmäysturvallisuuden ja korin jäykkyyden perusta.

Audi Q3 Launch Edition -mallien hinnasto ja lisävarustehinnasto:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 18 eri paikkakunnalla ja 13 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2018 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,812 miljoonaa Audia, 5 750 Lamboghini-urheiluautoa ja 53 004 Ducati-moottoripyörää. Vuoden 2017 Audi AG:n liikevaihto oli 60,1 miljardia euroa ja liikevoitto 5,1 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 90 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin ja teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audi oli vuonna 2017 saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja Q-malliston 1 517 kappaleen rekisteröinnillä. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa yhteensä 5 599 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 4,8 %. Suosituin Audi-malli vuonna 2017 oli Audi A4, jota rekisteröitiin 1 747 kappaletta. Audi A4 oli myös saksalaisten premium-merkkien B-segmentin myydyin malli sekä myydyin yritysauto. Myös Audi Q2 jatkaa menestystarinaansa Suomessa, sillä vuonna 2017 sitä rekisteröitiin yli 600 kappaletta. Audi Q5:n rekisteröinnit kipusivat 488 kappaleeseen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.