Audi Q4 e-tron saa lisää latauskapasiteettia ja laajemmat liitettävyysominaisuudet

Report this content
  • Uusi ohjelmistopäivitys takaa nopeamman latauksen isommalla akulla varustettuihin uusiin Audi Q4 e-tron -malleihin
  • Vakiovarusteena isompi 11,6” MMI-kosketusnäyttö
  • Musta optiikka -paketti Plus lisää huomiota herättäviä muotoiluelementtejä

Tien päälle nopeamman latauksen ja uusien liitettävyysominaisuuksien kanssa: Audi kehittää jatkuvasti täyssähköisiä Audi Q4 e-tron -malleja. Nyt uudet Audi Q4 e-tron ja Audi Q4 Sportback e-tron saavat kokoelman uusia ominaisuuksia. Asiakkaille tämä merkitsee nopeampaa latausta isommalla akulla varustetuissa malleissa sekä lisää vaihtoehtoja Audi connect -palveluihin ja myAudi-sovellukseen.

Audi Q4 e-tron -mallisarja starttaa vuoteen 2022 lyhyemmällä latausajalla. Nopeammasta latauksesta hyötyvät nyt isommalla 76,7 kWh:n (brutto 82 kWh) akulla varustetut versiot: Audi Q4 40 e-tron, Audi Q4 45 e-tron quattro ja Audi Q4 50 e-tron quattro sekä näiden vastaavat Sportback-versiot. Kaikkia näitä malliversioita voidaan ladata nyt jopa 135 kW:n teholla. Ideaalinen latausaika 5 prosentin tasosta 80 prosentin tasoon vähenee Audi Q4 40 e-tron ja Audi Q4 40 Sportback e-tron -malleilla 29 minuuttiin ja Audi Q4 45 e-tron quattro, Audi Q4 50 e-tron quattro ja Audi Q4 50 Sportback e-tron -malleilla 36 minuuttiin.

Nämä parannukset on saatu pääasiallisesti aikaiseksi uudella ohjelmistopäivityksellä, joka vaikuttaa akun lämmönhallintaan ja ohjainjärjestelmiin. Audi-asiakkaat voivat hyödyntää mm. Audi e-tron Charging Service -palvelua ja valita latauspaikan yli 320 000 latauspisteestä 26 Euroopan maassa. Audi e-tron -reittisuunnittelija puolestaan näyttää tien lähimmälle latausasemalle.

Uusia liitettävyysominaisuuksia

Audi connect Emergency call & Service -palvelun avulla auto voi soittaa automaattisesti hätäpuhelun paikallisella kielellä, jolloin hätätilanteessa avustavat tahot voidaan ohjata oikeaan paikkaan. Nopea ja asiantunteva apu voidaan myös soittaa paikalle painamalla kattomoduulissa olevaa painiketta.

Audin myAudi-sovellus tarjoaa myös uusia ominaisuuksia. Sovelluksen avulla autoon voidaan lähettää mm. ennakkoon suunniteltu reitti. Älykäs algoritmi laskee nopeimman reitin, ottaa huomioon liikennemäärät ja -ruuhkat ja muun liikenneinfon sekä kuljettajan ajotyylin, laskee kuinka kauan autonlataaminen kestää ja lisää nämä kokonaisajoaikaan. Järjestelmä avustaa kuljettajaa aikatauluttamalla tarvittavat lataustarpeet – myös silloin kun seuraava päätepysäkki on sen hetkisen toimintamatkan ulottumattomissa. Sovellusta voi myös käyttää lataustavoitteen asettamiseen. Kuljettaja saa älypuhelimeensa tiedon, kun asetettu lataustaso on saavutettu.

Uusia varusteita

Uutena saataville on tullut myös Audi-malliston suurin MMI-kosketusnäyttö. Suomessa uusi, isompi 11,6” MMI-kosketusnäyttö on vakiovaruste kaikissa Audi Q4 e-tron -malleissa. Sen resoluutio on 1,764 x 824 pikseliä.

Musta optiikka -paketti Plus puolestaan korostaa auton dynaamista luonnetta. Paketissa on mustat korostuspinnat Audi Singleframe -jäähdyttimensäleikössä sekä etu- ja takapuskurissa, mustat ikkunalistat sekä kattokaiteet (SUV), mustat Audi-renkaat ja -logot edessä ja takana ja tilattavissa on myös mustat ulkopeilien kotelot.

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924.