Audi Q4 e-tronin digitaalista maailmanensi-ilta vietetään 14.4.2021

• Audin sähköinen mallisto kasvaa kompaktiin segmenttiin
  • Audi Q4 e-tron asettaa uudet standardit auton sisätiloille ja ohjaustoiminnoille
  • Digitaalinen maailmanensi-ilta huhtikuun 14. päivä

Audi Q4 e-tron on brändin ensimmäinen täyssähköinen SUV-malli kompaktin kokoluokan segmentissä, yhdistäen uraauurtavan muotoilun, huippuluokan näyttöteknologiat ja runsaat sisätilat. Näin Audi jatkaa uusien täyssähköisten mallien vyörytystä markkinoille. Digitaalista maailmanensi-iltaa vietetään huhtikuun 14. päivä.

Audi Q4 e-tronin virtuaalinen ensi-ilta on osa Celebration of Progress -tapahtumaa. Online-lähetys alkaa klo 20.00 Suomen aikaa. Audi AG:n toimitusjohtaja Markus Duesmann ja Audin markkinoinnista ja myynnistä vastaava johtaja Hildegard Wortmann sekä näyttelijä Regé-Jean Page, ohjaaja ja näyttelijä Olivia Wilde, urheilijat Anna Gasser ja Malaika Mihambo esittelevät yhdessä uuden täyssähköisen kompaktin kokoluokan SUV-mallin. Audin asiantuntijat, mukaan lukien muotoilusta vastaava johtaja Marc Lichte sekä Audin brändistä vastaava johtaja Henrik Wenders, kertovat tarkempia Audi Q4 e-tron -mallin yksityiskohtia ja kohokohtia sekä mallin merkityksestä Audille. Tämä malli on jälleen tärkeä askel kohti Audin sähköistymistä. Audi Q4 e-tron ottaa paikkansa erityisen kiinnostavassa ja nopeasti kasvavassa markkinasegmentissä, kompaktin kokoluokan SUV-luokassa. Uusi Audi Q4 e-tron seuraa SUV-mallien Audi e-tronin, Audi e-tron Sportbackin sekä urheilullisen Audi e-tron GT:n jalanjälkiä.

Audi Q4 e-tronin maailmanensi-ilta on katsottavissa Audi MediaTV:ssä: https://www.audi-mediacenter.com/en/audimediatv

Kattava lehdistömateriaali, sisältäen kuvia ja videoita, on löydettävissä Audi Media Center -sivustolta heti ensi-iltalähetyksen päätyttyä. Celebration of Progress -tapahtumaa voi seurata myös seuraavissa kanavissa:

• Audi YouTube
  • Twitter @AudiOfficial
  • Facebook @Audiofficial
  • LinkedIn Audi AG

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 17 eri paikkakunnalla ja 11 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2020 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,693 miljoonaa Audia. Vuoden 2019 Audi AG:n liikevaihto oli 55,7 miljardia euroa ja liikevoitto 4,5 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 87 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin, yksilöllisiin premium-luokan automalleihin ja liikkuvuuspalveluihin sekä teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audin rekisteröinnit vuonna 2020 olivat 3 472 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 3,7 %. Audi e-tron oli isojen SUV-luokan täyssähköautojen markkinajohtaja 117 kappaleen rekisteröinnillä sekä samalla saksalaisen premium-segmentin täyssähköautojen markkinajohtaja. Suosituin Audi-malli vuonna 2020 oli edellisvuosien tapaan Audi A4, jota rekisteröitiin 1 001 kappaletta. Vuoden 2020 menestyjiä olivat myös Audin ladattavat hybridit (mm. A3 TFSI e, Q7 TFSI e ja Q8 TFSI e), joiden tarjonta kasvoi viime vuonna merkittävästi. Vuonna 2020 Audi toi Suomeen uuden Functions on Demand -toimintojen ostomahdollisuuden ja tulevina vuosina moniin uusiin Audi-malleihin on mahdollista tilata tiettyjä lisätoimintoja myös ostamisen jälkeen – mallista riippuen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.