Audi Suomen maastohiihdon uudeksi pääyhteistyökumppaniksi

Suomen Hiihtoliitto ja VV-Auto Group Oy/Audi Finland ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä Audista tulee Suomen maastohiihtomaajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani. Maajoukkueen lisäksi Audi on vahvasti mukana maastohiihdon Suomen Cupissa ja SM-kisoissa sekä nuorten ja lasten kilpailutapahtumissa. Yhteistyö ulottuu myös Lasten Lumipäivät -kiertueelle, joka liikuttaa lapsia lumilajien parissa kilpailutapahtumien ulkopuolella.

Audilla ja talviurheilulla on pitkä ja monipuolinen yhteistyöhistoria. Audi tekee yhteistyötä tänäkin vuonna mm. alppihiihdossa, maastohiihdossa ja vapaalaskun maailmankiertueella. Suomessa Audi on tukenut pitkään alppihiihtomaajoukkuetta ja pohjoismaisissa lajeissa Audi on kulkenut pitkän matkan Kansainvälisen Hiihtoliiton, FIS:n kanssa.

"Audi on jo kansainvälisenä yhteistyökumppanina mukana alppi- ja maastohiihdossa. Audi Finland haluaa tukea sekä nuoria että maajoukkuehiihtäjiä kohti huippua ja nyt on täydellinen hetki hypätä maastohiihtoon mukaan myös Suomessa, sillä ensi vuonna järjestetään Lahden MM-kisat. Hiihto on kehittyvä ja tekninen laji, joka puhuttelee Audin monia kohderyhmiä ja tämän vuoksi yhteistyö on luontevaa", kertoo Audi Finlandin johtaja Aki Juhakorpi.

Suomen Hiihtoliitolle yhteistyö Audin kanssa on mieluinen ja toivottu asia. Laaja kumppanuus mahdollistaa monipuolisia hyödyntämistoimenpiteitä puolin ja toisin.

”Audi on hieno ja arvostettu brändi ja se on ollut vahvasti mukana kansainvälisessä hiihtourheilussa jo pitkään. On mahtavaa päästä tekemään yhteistyötä Audin kanssa sekä suomalaisen huippumaastohiihdon että myös lasten ja nuorten toiminnan parissa”, iloitsee Hiihtoliiton kaupallinen johtaja Jari Töykkä.

”Toivotamme Audin lämpimästi tervetulleeksi mukaan Suomen Hiihtoliiton laajenevaan kumppaniperheeseen. Toivomme aktiivista ja hedelmällistä yhteistyötä pitkälle tulevaisuuteen”, Töykkä jatkaa.

Lisätietoja:
Suomen Hiihtoliitto: kaupallinen johtaja Jari Töykkä, puh. 040 55 33 996, jari.toykka@hiihtoliitto.fi
Audi Finland: johtaja Aki Juhakorpi, puh. 050 466 2300, aki.juhakorpi@audi.fi

Audi on yksi maailman vanhimmista autovalmistajista. Se on aina edustanut huikeita visioita, innovatiivista osaamista ja edelläkävijyyttä, Audilla onkin myös pitkä ja erittäin menestyksekäs moottoriurheiluhistoria. Audin tunnuspiirteinä ovat ajattoman kaunis muotoilu sekä hienostuneisuus. Audi tarjoaa arvostetun saksalaisen insinööritaidon huippulaadun – se on kokemuksia, elämyksiä ja turvallisuutta – se on Teknistä etumatkaa. Audin maahantuojana Suomessa toimii VV-Auto Group Oy.

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 17 eri paikkakunnalla ja 11 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2020 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,693 miljoonaa Audia. Vuoden 2019 Audi AG:n liikevaihto oli 55,7 miljardia euroa ja liikevoitto 4,5 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 87 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin, yksilöllisiin premium-luokan automalleihin ja liikkuvuuspalveluihin sekä teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audin rekisteröinnit vuonna 2020 olivat 3 472 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 3,7 %. Audi e-tron oli isojen SUV-luokan täyssähköautojen markkinajohtaja 117 kappaleen rekisteröinnillä sekä samalla saksalaisen premium-segmentin täyssähköautojen markkinajohtaja. Suosituin Audi-malli vuonna 2020 oli edellisvuosien tapaan Audi A4, jota rekisteröitiin 1 001 kappaletta. Vuoden 2020 menestyjiä olivat myös Audin ladattavat hybridit (mm. A3 TFSI e, Q7 TFSI e ja Q8 TFSI e), joiden tarjonta kasvoi viime vuonna merkittävästi. Vuonna 2020 Audi toi Suomeen uuden Functions on Demand -toimintojen ostomahdollisuuden ja tulevina vuosina moniin uusiin Audi-malleihin on mahdollista tilata tiettyjä lisätoimintoja myös ostamisen jälkeen – mallista riippuen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.