Kultainen ohjauspyörä 2017 Audi Q5:lle

• Audin menestysmalli voitti isojen SUVien sarjan
• Tärkeä tunnustus yhdessä Euroopan arvostetuimmassa kilpailussa

Audi Q5 voitti Euroopan arvostettuimpiin kuuluvan autoalan palkinnon: Kultaisen ohjauspyörän 2017. Uusi Audi Q5 -malli voitti sarjan "Large SUV". Ennen valintaa Auto Bild -lehden, sen yli 20 Euroopan maassa ilmestyvien sisarjulkaisujen, sekä Bild am Sonntag -lehden lukijat äänestivät ehdokkaat vuonna 2017 esitellyistä uusista automalleista. Tämän jälkeen kansainvälinen tuomaristo valitsi voittajat näistä ehdokkaista. Audi AG:n teknisestä kehityksestä vastaava johtaja, Peter Mertens, vastaanotti palkinnon marraskuun 7. päivä, 2017 Berliinissä.

Kultainen ohjauspyörä -voittajat valittiin viidessä kategoriassa ja 42 uuden automallin joukosta. Euroopan laajuisen lukijaäänestyksen jälkeen 20 mallia pääsi finaalikierrokselle ja tuomariston arvioitavaksi: kilpa-autoilijoita, insinöörejä, muotoilijoita, liitettävyysasiantuntijoita, paljon ajavia kuluttajia sekä päätoimittajat kaikista Auto Bild -lehden sisarjulkaisuista. Tuomaristo testasi autot ja päättivät kunkin sarjan voittajat. Audi Q5 voitti sarjan ”Isot SUVit” päihittäen seitsemän muuta sarjassa kilpaillutta mallia.

”Tuomaristo edustaa asiantuntevuutta ja laajaa näkemystä, joka on tunnettu ympäri Euroopan, ja juuri se tekee palkinnosta niin arvostetun. Uuden Audi Q5:n saavuttama Kultainen ohjauspyörä 2017 -palkinto osoittaa, että olemme suunnitelleet menestyksellisen seuraajan ensimmäisen sukupolven SUV-mallillemme. Olemme ylpeitä tästä palkinnosta,” sanoi Peter Mertens palkintoseremoniassa Berliinissä.

Uusi Audi Q5 lanseerattiin vuoden 2017 alussa. Toisen sukupolven myyntimenestysmalli on luonut useita uusia standardeja B-segmentin premium SUV -luokkaan. Luokkansa paras ilmanvastus, kevytrakenneteknologia ja modernit moottorit takaavat korkean suorituskyvyn, unohtamatta uutta quattro ultra -nelivetojärjestelmää. Tämän lisäksi uusi Audi Q5 tarjoaa laajan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä, uusimman teknologian infotainment-järjetelmät ja liitettävyyspalvelut sekä ilmajousituksen säädettävällä iskunvaimennuksella.