Maailman paras Audi-huolto löytyy Suomesta

Report this content

Audi Twin Cupissa kisattiin jo 12. kerran. Suomen Audi Center Airportin joukkue, Miikka Puttonen, Bogomil Sokolov ja Teemu Ylinärä, voittivat maailmanmestaruuden asiakaspalveluun keskittyvässä huoltosarjassa. Samaan pistemäärään ylsi myös Etelä-Korean joukkue, joten huollon kultamitali jaettiin Twin Cupin historiassa ensimmäistä kertaa.

Audi Twin Cup on kansainvälinen Audi-ammattilaisten maailmanmestaruuskilpailu, jossa kisataan parhaasta Audi-huollosta. Kilpailussa ovat sekä huollon että tekniikan sarjat. Kaksipäiväisen finaalikilpailun aikana osallistujat ratkaisevat huollon, tekniikan ja asiakaspalvelun tehtäviä. Molempiin sarjoihin voi osallistua yhdellä joukkueella, ja näiden joukkueiden yhteistulos muodostaa kokonaiskilpailun tuloksen. Tämän kertaisen kilpailun käytännön tehtävät suoritettiin Audi SQ7 parissa. Huoltosarjassa tehtävät liittyvät pitkälti auton varusteiden ja toimintojen opastamiseen asiakkaalle. Tänä vuonna myös kuljettajaa avustavat järjestelmät olivat suuressa roolissa.

Audi Twin Cupin finaalikilpailuun Portugalin Albufeiraan pääsi tänä vuonna 71 joukkuetta 36 eri maasta. Suomesta kisaan osallistui Audi Center Airportin joukkueen lisäksi myös Joensuun Autotalo Laakkosen Audi-joukkue. Kilpailun tekniikkasarjan voitto meni tänä vuonna Liettuaan ja kokonaiskilpailun voitto Venäjälle.