Myynnissä nyt: odotetut Audi Q7 e-tron ja Audi A4 allroad quattro

Teknistä etumatkaa: uusi Audi Q7 e-tron

Audin suosittu Q7-mallisto täydentyy maailman ensimmäisellä V6 TDI -dieselmoottorilla ja quattro-nelivedolla varustetulla pistokehybridillä. Puhtaasti päästöittä sähköllä toimintamatka on 56 km, ja kokonaistoimintamatka on 1 400 km*. Tehoa uudessa Audi Q7 e-tronissa on 275 kW (373 hv), vääntöä 700 Nm ja sen polttoaineenkulutus on vain 1,8 l / 100 km CO2-päästöjen ollessa 48 g/km. Audi Q7 e-tronin kattava Business -varustelu sisältää mm. mukautuvan ilmajousituksen, 3-alueilmastoinnin lämpöpumpulla, MMI Navigointi plussan MMI touch -kosketuspaneelilla, virtuaalisen mittariston sekä Audi connect Safety & Service ja Audi e-tron -mobiilipalvelut. Audi Q7 e-tron quattro Business 3,0 V6 TDI tiptronicin autoverollinen kokonaishinta alkaa 97 904,17 eurosta.

Odotettu uusi Audi A4 allroad quattro

Uusi suosittu Audi A4 -mallisto laajenee Audi A4 allroad quattro -mallilla. Uuden Audi A4 allroad quattron maavara on 34 mm korkeampi uuteen Audi A4 Avantiin verrattuna. Ulkomitat ovat kasvaneet, mutta paino on keventynyt edeltäjämallista jopa 90 kg. Audi A4 allroad quattron vetokyky on 2 100 kg, ja malliin on tarjolla lisävarusteena myös perävaunun peruutusavustin trailer assist. Uuteen Audi A4 allroad quattroon on saatavilla ensimmäistä kertaa lisävarusteena sähköisesti säädettävä iskunvaimennus sekä uusi versio Audi drive selectistä. Audi A4 allroad quattron First Edition Business-vakiovarustelu sisältää mm. led-ajovalot dynaamisilla takavilkuilla, 7" ajotietokoneen värinäytöllä, akustisen ja optisen pysäköintijärjestelmän edessä ja takana, urheiluistuimet edessä, takaluukun sähkötoimisen avaus-ja sulkutoiminnon ja 17" alumiinivanteet. Audi A4 allroad quattro First Edition Business 2,0 TDI 120 kW S tronicin autoverollinen kokonaishinta alkaa 49 906,49 eurosta.

* Sähköllä ajon toimintasäteeseen vaikuttaa muun muassa kuljettajan ajotapa ja ajonopeus, ulkolämpötila, ilmastoinnin/istuinlämmittimien käyttö, sähköä tarvitsevien varusteiden käyttö, matkatavaroiden määrä, rengaskoko sekä reitin topografia.

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 18 eri paikkakunnalla ja 13 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2018 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,812 miljoonaa Audia, 5 750 Lamboghini-urheiluautoa ja 53 004 Ducati-moottoripyörää. Vuoden 2017 Audi AG:n liikevaihto oli 60,1 miljardia euroa ja liikevoitto 5,1 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 90 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin ja teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audi oli vuonna 2017 saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja Q-malliston 1 517 kappaleen rekisteröinnillä. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa yhteensä 5 599 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 4,8 %. Suosituin Audi-malli vuonna 2017 oli Audi A4, jota rekisteröitiin 1 747 kappaletta. Audi A4 oli myös saksalaisten premium-merkkien B-segmentin myydyin malli sekä myydyin yritysauto. Myös Audi Q2 jatkaa menestystarinaansa Suomessa, sillä vuonna 2017 sitä rekisteröitiin yli 600 kappaletta. Audi Q5:n rekisteröinnit kipusivat 488 kappaleeseen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.