Suomessa jälleen maailman paras Audi-huolto

Suomen Audi-verkostosta saa maailman parasta huoltopalvelua. Suomen Audi Center Helsingin joukkue, Mikko Aaltonen, Jaani Kaukonen ja Juha Ylisipola, voittivat maailmanmestaruuden asiakaspalveluun keskittyvässä huoltosarjassa.

Suomen toisen joukkueen, tekniikkasarjan edustajat, olivat Traktoauto Oy:stä Salosta (Toni Lintula, Matti Majanoja ja Jani Rantalampi).

Suomi saavutti jo toista kertaa peräkkäin huoltosarjan maailmanmestaruuden ja kolmatta kertaa peräkkäin palkintokorokesijoituksen. Loistavaa suoritusta korostaa myös se, että molemmat Suomea edustaneet joukkueet olivat ensikertalaisia tässä vaativassa kilpailussa.

Audi-ammattilaisten maailmanmestaruuskilpailut käytiin jo kolmattatoista kertaa. Audi Twin Cup -nimellä tunnettu kilpailu järjestettiin tänä vuonna Espanjan Sevillassa. Kilpailuun osallistui 65 joukkuetta 33:sta eri maasta. Kilpailu koostuu kahdesta eri sarjasta, huolto ja tekniikka, sekä näiden yhteiskilpaillusta, Twin Cupista. Tällä kertaa kilpailutehtävät liittyivät Audi Q7 tekniikkaan, tuotetuntemukseen ja lisävarusteisiin. Tehtävissä korostui teknisen osaamisen lisäksi koko joukkueen yhteistyö.

Kokonaiskilpailun vei nimiinsä Saksa, toiseksi sijoittui Yhdysvallat ja kolmanneksi Sveitsi. Tekniikkasarjan ykkönen oli Intia, jota seurasi Romania ja Japani. Suomen joukkueen jälkeen huoltosarjan toiseksi ylsi Australia ja kolmanneksi niin ikään Japani.

www.audi.fi

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 17 eri paikkakunnalla ja 11 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2020 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,693 miljoonaa Audia. Vuoden 2019 Audi AG:n liikevaihto oli 55,7 miljardia euroa ja liikevoitto 4,5 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 87 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin, yksilöllisiin premium-luokan automalleihin ja liikkuvuuspalveluihin sekä teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audin rekisteröinnit vuonna 2020 olivat 3 472 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 3,7 %. Audi e-tron oli isojen SUV-luokan täyssähköautojen markkinajohtaja 117 kappaleen rekisteröinnillä sekä samalla saksalaisen premium-segmentin täyssähköautojen markkinajohtaja. Suosituin Audi-malli vuonna 2020 oli edellisvuosien tapaan Audi A4, jota rekisteröitiin 1 001 kappaletta. Vuoden 2020 menestyjiä olivat myös Audin ladattavat hybridit (mm. A3 TFSI e, Q7 TFSI e ja Q8 TFSI e), joiden tarjonta kasvoi viime vuonna merkittävästi. Vuonna 2020 Audi toi Suomeen uuden Functions on Demand -toimintojen ostomahdollisuuden ja tulevina vuosina moniin uusiin Audi-malleihin on mahdollista tilata tiettyjä lisätoimintoja myös ostamisen jälkeen – mallista riippuen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.