Uudistunut Audi A4 -mallisto nyt myynnissä

Koko Audi A4 -mallisto uudistuu. Audin uusi muotoilukieli on selkeästi tunnistettavissa ja iso MMI-kosketusnäyttö tarjoaa toimintoja, jotka ovat tuttuja älypuhelimista. Useat malliston moottorivaihtoehdoista on varustettu MHEV-kevythybridijärjestelmällä, joka parantaa taloudellisuutta ja mukavuutta.

Malliston uudistumisen myötä myös Audi A4:n varustetasot uusiutuvat: Suomessa valittavana on Business-, Business Advanced- tai Business S line -varustelutaso. A4 allroad quattrolla ja S-malleilla on omat itsenäiset ulkonäkönsä. S line -sisätilapaketti tarjoaa sisätiloihin paljon värejä ja eri materiaaleja, ja nyt niitä voi myös vapaasti yhdistellä keskenään.

Audi A4 Sedan Business -mallin hinnat alkavat 38 530,68 eurosta ja Audi A4 Avant Business -mallin 40 595,62 eurosta. Audi A4 allroad quattro tulee myyntiin lähiviikkoina ja Audi S4 myöhemmin tänä vuonna.

Myynnin alkaessa Audi A4 on saatavana kolmella TFSI-bensiinimoottorilla ja kahdella TDI-dieselmoottorilla; teholuokissa 110 kW (150 hv)–180 kW (245 hv). Alkusyksystä mallisto laajentuu vielä etuvetoisella 100 kW:n (136 hv) TDI-dieselmoottorilla. Audi A4 -malleissa on vakiovarusteena automaattivaihteisto, paitsi 35 TFSI -moottorivaihtoehdossa, joka tulee myöhemmin saataville myös manuaalivaihteistolla varustettuna.

Kaikki moottorit täyttävät Euro 6d-TEMP päästöstandardit. Kaikki TFSI-bensiinimoottorit on varustettu 12-voltin MHEV-kevythybridijärjestelmällä, joka vähentää polttoaineenkulutusta ja lisää ajomukavuutta. Jokapäiväisessä käytössä kevythybridijärjestelmä vähentää polttoaineen kulutusta jopa 0,3 litraa 100 kilometrillä.

Audi A4 Sedan Business 35 TFSI 110 kW (150 hv) S tronic -kevythybridimallin (MHEV) yhdistetty polttoaineenkulutus on 6,5 l/100 km ja CO2-päästöt 148 g/km ja Audi A4 Sedan Business 40 TDI 140 kW (190 hv) quattro S tronic -mallin yhdistetty polttoaineenkulutus on 5,8 l/100 km ja CO2-päästöt 152 g/km (Suomi-varustelu).

Uudistuneen Audi A4 -malliston vakiovarustelu on erittäin kattava ja jo Business-varusteluun sisältyvät mm. led-ajo- ja -takavalot, kolmialueilmastointi, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana, vakionopeudensäädin nopeusrajoittimella, korkearesoluutioinen 10,1” MMI kosketusnäyttö, 7” ajotietokone värinäytöllä ja Avant-mallissa takaluukun sähkötoiminen avaus- ja sulkutoiminto. Vakiovarusteita ovat myös Audi Smartphone Interface -älypuhelinliitäntä, Bluetooth-hands-free-liitäntä, Audi Music Interface, Audi Sound System, Audi drive select -järjestelmä sekä Audi Connect safety & service -järjestelmä.

Business Advanced -mallin vakiovarusteita ovat edellä mainittujen lisäksi mm. urheilulliset etuistuimet sis. sähkösäätöisen ristiseläntuen, urheilullinen alusta, peruutuskameratoiminto ja 17” alumiinivanteet sekä ulkonäköön vaikuttavia elementtejä kuten titaanimusta jäähdyttimen säleikkö ja mattamustat ilmanottoaukot sekä matta titaanimusta takadiffuusori.

Business S line -malli puolestaan tarjoaa lisäksi urheilullisuutta korostavia elementtejä kuten S line etu- ja takapuskurit, titaaninmusta S line jäähdyttimensäleikkö ja S line -logot etulokasuojissa sekä 18” alumiinivanteet.

Uudistuneet Audi A4 -mallit saapuvat Suomen Audi-jälleenmyyjille syksyllä 2019.

Audi A4 -malliston hinnastot ja lisävarustehinnasto:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924

Audi Group, jonka brändejä ovat Audi, Ducati ja Lamborghini, on yksi maailman menestyksekkäimmistä auto- ja moottoripyörävalmistajista premium-segmentissä. Audi on läsnä yli 100 markkinalla maailmanlaajuisesti ja valmistaa autoja 18 eri paikkakunnalla ja 13 maassa. Audi AG:n 100 % omistamat tytäryhtiöt ovat Audi Sport GmbH Neckarsulmissa, Automobili Lamborghini S.p.A. Sant’Agata Bolognesessa, italiassa ja Ducati MotorHolding S.p.A. Bolognassa, Italiassa. Vuonna 2019 Audi Group toimitti asiakkailleen 1,846 miljoonaa Audia. Vuoden 2018 Audi AG:n liikevaihto oli 59,2 miljardia euroa ja liikevoitto 4,7 miljardia euroa. Tällä hetkellä yrityksen palveluksessa työskentelee maailmanlaajuisesti noin 90 000 työntekijää, joista yli 60 000 Saksassa. Audi keskittyy kestävän kehityksen tuotteisiin ja teknologioihin tulevaisuuden autoilun puolesta. Suomessa Audi oli vuonna 2017 saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja Q-malliston 1 517 kappaleen rekisteröinnillä. Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa yhteensä 5 599 kappaletta, markkinaosuuden ollessa 4,8 %. Suosituin Audi-malli vuonna 2017 oli Audi A4, jota rekisteröitiin 1 747 kappaletta. Audi A4 oli myös saksalaisten premium-merkkien B-segmentin myydyin malli sekä myydyin yritysauto. Myös Audi Q2 jatkaa menestystarinaansa Suomessa, sillä vuonna 2017 sitä rekisteröitiin yli 600 kappaletta. Audi Q5:n rekisteröinnit kipusivat 488 kappaleeseen. Suomessa Audi-verkosto työllistää noin 400 henkilöä, ja Audi-asiakkaita palvelee 22 jälleenmyyjää ja 28 valtuutettua merkkihuoltoa 28 paikkakunnalla. Audi-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. Audi Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.