Uusi Audi Q4 e-tron saatavilla nyt myös quattro-nelivetoversiona

• Audi Q4 e-tron ensiesiteltiin maailmanlaajuisesti huhtikuussa
  • Myynti alkoi Audi Q4 e-tronin kahdella takavetoisella versiolla
  • Nyt myös nelivetoisen Audi Q4 e-tron quattron myynti alkoi Suomessa

Audin täyssähköisten mallien tarjonta kiihtyy entisestään ja Audi Q4 e-tron seuraa suurten SUV:ien Audi e-tronin ja e-tron Sportbackin sekä huippusuorituskykyisen Audi e-tron GT:n renkaan jäljissä. Audi Q4 e-tronilla on keskeinen rooli brändin sähköistymisstrategiassa ja se lanseerataankin erityisen kiinnostavaan ja nopeasti kasvavaan markkinasegmenttiin, kompaktien SUV-mallien luokkaan. Audin asiakkaille se merkitsee pääsyä sähköisen liikkumisen premium-maailmaan kilpailukykyisellä hinnalla.

Suomen Audi Q4 e-tron -mallisto

Suomen valikoimaan kuuluu kolme versiota, joista kaksi on takavetoisia, teholuokissa 125 kW (170 hv) ja 150 kW (204 hv), ja nyt malliston huipulle saapui nelivetoinen Audi Q4 e-tron 50 quattro 220 kW (299 hv). Audi Q4 e-tronin alkaen hinta on 48 995,19 euroa ja nelivetoisen Q4 e-tron quattron alkaen hinta puolestaan 62 305,31 euroa.

Audi Q4 e-tron -mallien erittäin kattaviin vakiovarusteisiin kuuluvat mm. MMI Navigointi plus -järjestelmä 10,1” kosketusnäytöllä, Audi virtuaalimittaristo (Audi virtual cockpit), mukautuva vakionopeudensäädin, akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana peruutuskameratoiminnolla, progressiivinen ohjaus ja sähkötoiminen takaluukku sekä lämpöpumppu. Mallissa on lisäksi vakiona myös Audi sound system -äänentoistojärjestelmä, Audi Phone box ja Audi smartphone interface -älypuhelinliitäntä. Audi Q4 e-tron quattro -mallissa on lisäksi vakiona mm. urheiluetuistuimet, sisätilojen tunnelmavalaistuspaketti sekä Advanced-ulkonäköpaketti.

Malliversiosta riippuen toimintamatkaa Suomen mallivalikoimaan kuuluvalla, vakiovarusteisella, Audi Q4 e-tronilla on noin 333-508 kilometriä (WLTP). Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.

Audi Q4 35 e-tron-mallien akun nettoenergiasisältö on 51 kWh (brutto 55 kWh). Audi Q4 40 e-tron-mallien sekä Audi Q4 50 e-tron quattro -mallien vastaava luku on 76 kWh (brutto 82 kWh). Pikalatauksella, ihanteellisissa olosuhteissa, Audi Q4 e-tronin maksimaalisen 125 kW lataustehon ansiosta se voi ladata 10 minuutissa riittävästi energiaa noin 130 kilometrille (WLTP). Auton sisäinen latauslaite (OBC) tukee puolestaan 11 kW vaihtovirta (AC) latausta. MyAudi-sovelluksen avulla omistaja voi aktivoida latauksen sekä myös esilämmittää tai viilentää auton sisätilat. Auton latausteho ja -aika voivat vaihdella merkittävästikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta, akun varaustilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.

Audi Q4 e-tron hinnasto ja lisävarustehinnasto: http://bit.ly/AudiQ4etronHinnastojaLisävarustehinnasto

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | Audi Finland, riitta.karjalainen@audi.fi, puh. 040 578 3924