• Aulis Lundell Oy/

Aulis Lundell Oy:n ISO:9001-laatujärjestelmä läpäisi seuranta-auditoinnin – tavoitteena kasvattaa vientiä Pohjoismaihin

Bureau Veritas auditoi Aulis Lundellin ISO:9001-sertifioidun laatujärjestelmän ensimmäisen kerran vuonna 2004, ja järjestelmän seuranta-auditointi suoritettiin kesäkuussa 2014. Aulis Lundell Oy:ssa laatuun, turvallisuuteen ja ympäristöön liittyvien tavoitteiden toteutumista seurataan säännöllisesti. Huippulaadukkaat tuotteet ja prosessit ovat myös edellytyksiä viennin kasvulle.

– Pyrimme kasvattamaan tuotteidemme vientiä Pohjoismaihin. ISO:9001-laatujärjestelmä, CE-merkinnät sekä vahva tuotekehitys ja patentoinnit ovat edellytyksiä sille, että menestymme kansainvälisillä markkinoilla, kertoo Aulis Lundell Oy:n toimitusjohtaja Leena Lundell-Pendov.

Aulis Lundell Oy:n laatujohtaja Petri Henttinen toteaa, että yrityksen sertifioitu laatujärjestelmä kertoo ostajille, että yrityksessä panostetaan tuotteen toimivuuteen ja virheettömyyteen sekä koko toimitusketjun luotettavaan toimintaan.

– Tarkasteltavat asiat liittyvät toimintaprosesseihin, kuten tuotannon laadunvalvontaan sekä johtamisjärjestelmiin. Vaatimuksena on toiminnan jatkuva kehittäminen, josta Aulis Lundell Oy on suoriutunut hyvin. Yrityksen vahvuuksia ovat innovatiivinen tuotekehitys ja sen tulosten kaupallistaminen, kertoo Pekka Häyrinen auditoinnin suorittaneesta Bureau Veritaksesta.

CE-merkinnät kertovat tuotteiden sekä prosessien laadukkuudesta

Suurella osalla Aulis Lundell Oy:n tuotteista on CE-merkintä.

Heinäkuussa 2014 VTT toteutti yrityksen kantavien teräsrakenteiden vaatimuksenmukaisuuden arvioinnin. Hyväksytty sisäisen laadunvalvonnan järjestelmä oikeuttaa kiinnittämään CE-merkinnän tuotteisiin. Lundellin tuotteista kantavia teräsrakenteita ovat muun muassa ProfAL-lattiat, Eko-Pro termorangat sekä taloelementit.

CE-merkintä helpottaa rakennustuotteiden ominaisuuksien vertailua ja edistää rakennustuotteiden vapaata liikkuvuutta EU-markkinoilla.

Lisätietoja:

Leena Lundell-Pendov, toimitusjohtaja, Aulis Lundell Oy, leena.lundell-pendov@aulislundell.fi, puh. 044 522 3054

Petri Henttinen, laatujohtaja, Aulis Lundell Oy, petri.henttinen@aulislundell.fi, puh. 044 035 7014

Aulis Lundell Oy on tuotannollinen yritys ja erikoistunut rullamuovaustekniikalla valmistettavien kevytrakennejärjestelmien kehittämiseen ja markkinointiin sekä profiilien, pientaloelementtien ja perustuselementtien valmistamiseen. Yhtiömme on yksityinen perheyritys ja olemme toimittaneet rakennusteollisuudelle kuumasinkitystä teräslevystä rullamuovausteknologialla valmistettuja LUNDELL-PROFILE-tuotteita jo vuodesta 1980. Liune Door -liukuovielementtien valmistamisen rakennusliikkeille ja pienrakentajille aloitimme vuonna 2007. Uusin Liune Solutions liiketoiminta-alue tulee palvelemaan kotitalouksia ja pienrakentajia verkkostrategiamme mukaisesti. Yhtiön päämarkkina-alue on toistaiseksi vielä kotimaa. Toimimme hyvien liikenneyhteyksien varrella Lohjalla Länsi-Uudellamaalla.

www.aulislundell.fi

www.liune.fi