Mikkelin asuntomessut viitoittavat tietä modernille teräsrakentamiselle

Saimaan rannalla sijaitseva MinunVALO, Mikkelin asuntomessujen kohde numero 24, on avara ja valoisa loft-koti, jonka teräsrunko takaa tilojen muunneltavuuden ja puhtaan sisäilman. Lohjalainen Aulis Lundell Oy toimitti kohteeseen Liune-liukuovet sekä teräsrakenteiset väliseinä- ja sisäkattojärjestelmät.

Modernia teräsrakentamista edustava messutalo on MinunLOFTin käsialaa. Yrityksen kehittämä innovatiivinen rakennustekniikka hyödyntää teräksen ylivertaisia ominaisuuksia rakennusmateriaalina. MinunLOFTin rakennustekniikan salaisuus on polyuretaani-sandwich-kevytelementtien yhdistäminen teräsrunkoon. Näin messutalo välttää suomalaisen rakentamisen suurimman sudenkuopan, surullisenkuuluisat sisäilmaongelmat.

Myös Aulis Lundell Oy:n Liune-konseptin teräsrakenteiset väliseinät ja sisäkatot ovat M1-luokiteltuja, eli parhaita mahdollisia terveellisen sisäilman näkökulmasta.

– Teräs on kestävä, kevyt ja paloturvallinen rakennusmateriaali. On hienoa olla mukana projektissa, joka viitoittaa tietä modernille suomalaiselle teräsrakentamiselle, kertoo Aulis Lundell Oy:n toimitusjohtaja Leena Lundell.

Modernin kodin loft-henkeä täydentävät Aulis Lundell Oy:n kehittämät Liune-liukuovet.

– Halusimme taloon liukuovet tilansäästämisen ja käytännöllisyyden takia. MinunVALOssa on paljon avaraa ja korkeaa tilaa, mikä korostaa ovien, väliseinien ja sisäkattojen ääneneristyksen merkitystä. Valitsemamme mattamustat Liune-liukuovet sopivat täydellisesti sisustukseen, kertoo MinunLOFTin asuntomessukohteen projektipäällikkö Noora Helle.

Väliseinärakenteeseen integroidut liukuovet sekä Liune-konseptin väliseinä- ja sisäkattojärjestelmät toimitettiin kohteeseen kokonaispakettina, jonka asentaminen on rakennusvaiheessa nopeaa ja vaivatonta.

– Johtavana ajatuksena Liunen sisustusmaailmassa on selkeys ja rajattomat mahdollisuudet käyttää tilat hyväkseen uudella tavalla, Lundell korostaa.

Seuraa MinunVALOn tarinaa Instagramissa https://www.instagram.com/minunloft/ ja MinunLOFTin verkkosivujen blogissa http://minunloft.fi/messutalo-blogi/

Liune YouTubessa https://www.youtube.com/watch?v=-bXGr7Yv_j8

Lisätietoja
Leena Lundell, toimitusjohtaja, Aulis Lundell Oy, 0207 341400, leena@aulislundell.fi
Noora Helle, projektipäällikkö, MinunLOFT Oy, 045 8999077, noora.helle@minunloft.fi

Aulis Lundell Oy on erikoistunut rullamuovaustekniikalla valmistettavien kevytrakennejärjestelmien kehittämiseen ja markkinointiin sekä profiilien ja elementtien valmistamiseen. Yhtiömme on yksityinen perheyritys ja olemme toimittaneet rakennusteollisuudelle kuumasinkitystä teräslevystä rullamuovausteknologialla valmistettuja LUNDELL-PROFILE-tuotteita jo vuodesta 1980. Liune Door -liukuovielementtien valmistamisen rakennusliikkeille ja pienrakentajille aloitimme vuonna 2007. Yhtiön päämarkkina-alue on kotimaa. Toimimme hyvien liikenneyhteyksien varrella Lohjalla Länsi-Uudellamaalla.

www.aulislundell.fi

MinunVALOn kohdetiedot
• Mikkelin asuntomessujen kohde numero 24
• täysin uudella teräsrakennustekniikalla toteutettu omakotitalo, huoneistoala 188 neliötä