Aura Light aloittaa LED-tuotannon Ruotsissa

Ruotsalainen valaisinvalmistaja Aura Light on kehittänyt ainutlaatuisen LED-valonlähteen, jonka tuotanto aloitetaan yhtiön tehtaalla Ruotsin Karlskronassa. Tuote laajentaa yhtiön ympäristöystävällisten ja laadukkaiden valaistusratkaisujen valikoimaa entisestään.

Aura Light on valmistanut pitkään ympäristöystävällisiä ja energiatehokkaita valaistusratkaisuja. Karlskronassa tapahtuva kehitystyö ja tuotanto ovat tärkeä osa yhtiön toimintaa. Siellä aloitetaan myös LED-valaisinten valmistus.

On hienoa saada esitellä Auran Ruotsissa tapahtuvaa LED-valotuotantoa. Tuotteiden valmistaminen Ruotsissa auttaa meitä varmistamaan niiden laadun, ympäristöystävällisen tuotantotavan ja jakelun tehokkuuden, toteaa Aura Light International AB:n toimitusjohtaja Martin Malmros.

LED-valaistusta pidetään tulevaisuuden ympäristöystävällisenä valaistuksena, mutta tekniikka on edelleen kallista, ja se on kärsinyt useista käyttöiän pituutta rajoittavista laatuongelmista.

Aura Light on tuonut markkinoille Aura UltiLED Long Life -valaisimet, joiden käyttöiälle annetaan kahdeksan vuoden takuu. Ne ovat laadukkaita ja energiatehokkaita valonlähteitä. LED- komponentit asennetaan suljettuun lasiputkeen, ja Aura Light on varmistanut kaikkien tuotteiden laadun. LED-valonlähde on samankokoinen kuin T5 loistelamppu, mutta se asennetaan LED-valaistukseen suunniteltuun valaisimeen. Aura UltiLED Long Life -ratkaisut ovat modulaarisia, joten valonlähdettä vaihdettaessa ei tarvitse vaihtaa koko valaisinta. Ratkaisu on kehitetty takaamaan Aura Lightin asiakkaille pitkä valaisimen käyttöikä ja mahdollisimman suuri energiatehokkuus.

Aura Light Oy

Lisätietoja:
Jani Heikkinen, Maajohtaja Aura Light Oy
358 (0)400 481 399, jani.heikkinen@auralight.fi
Martin Malmros, Toimitusjohtaja ja Konserninjohtaja Aura Light International AB,
46 (0)8 564 883 40, 46 (0)730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, viestintäpäällikkö, Aura Light International AB,
46 (0)8 564 883 89, 46 (0)702 86 40 02, alina.giraldo@auralight.com

Valaistusyhtiö Aura Light toimittaa ympäristöystävällisiä valaistusratkaisuja ammattikäyttöön. Niiden avulla asiakkaat voivat vähentää kustannuksia, energiankulutusta ja valaistuksen ympäristövaikutuksia. Aura Lightin tuotteet tunnetaan pitkästä käyttöiästä, erinomaisesta laadusta ja energiatehokkuudesta, jonka ansiosta Aura Lightin ratkaisuilla voidaan vähentää energiankulutusta jopa 80 %. Aura Lightin perusta luotiin vuonna 1930 nimellä Lumalampan, ja yritys on valmistanut Long Life -loistelamppuja vuodesta 1980 alkaen. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Tukholmassa. Aura Lightin tytäryhtiöt ja jälleenmyyjät toimittavat valaistusratkaisuja ympäri maailmaa. Asiakkaat ovat pääasiassa teollisuuden, vähittäiskaupan ja julkisen sektorin edustajia. Aura Lightilla on noin 240 työntekijää, ja konsernin liikevaihto on noin 60 miljoonaa euroa. Lisätietoja löytyy kotisivulta osoitteesta www.auralight.com.

Avainsanat:

Lainaukset

– On hienoa saada esitellä Auran Ruotsissa tapahtuvaa LED-valotuotantoa. Tuotteiden valmistaminen Ruotsissa auttaa meitä varmistamaan niiden laadun, ympäristöystävällisen tuotantotavan ja jakelun tehokkuuden
Martin Malmros