Aura Light tuo markkinoille 10 % energiaa säästävän T5 Long Life-loistelampun

Valaistusyritys Aura Light tuo markkinoille energiaa säästävän T5-loistelampun Long Life-version. Lamppua voidaan käyttää vanhoissa valonlähteissä, joten uusiin ei ole tarvetta investoida. Käyttäjälle tämä tarkoittaa energiansäästöä heti alusta alkaen.

Aura Light on kehittänyt ainutlaatuisen Long Life -konseptin. Sen ansiosta lamput kestävät kolme kertaa tavallisia lamppuja pitempään. Tämä säästää sekä rahaa että ympäristöä. Yritys on jo tuonut markkinoille T8-version Eco Saver -lampusta. Nyt sarjaan on lisätty T5. Uudelle energiaa säästävälle Long Life -lampulle taataan kolme kertaa tavallisia lamppuja pitempi käyttöikä. Loistelamppuja tarvitaan vain kolmasosa tavallisiin lamppuihin verrattuna. “Olemme ylpeitä energiaa säästävästä T5 Eco Saver -loistelampusta. Tämä ainutlaatuinen loistelamppu auttaa asiakkaitamme säästämään sekä ylläpito- että energiakustannuksissa. Samalla se auttaa suojelemaan ympäristöä”, kertoo Martin Malmros, toimitusjohtaja ja konserninjohtaja, Aura Light International AB. Long Life -tekniikan ansiosta Eco Saver lieventää ympäristövaikutuksia kahdella kolmasosalla. Energiaa taas kuluu 174 kWh vähemmän loistelamppua kohti. Rakennuksessa, jossa on käytössä 1000 lamppua, voidaan säästää 1314 euroa vuodessa. Lampun koko käyttöiän aikana käyttäjä vähentää hiilidioksidipäästöjä 111 812 kilogrammalla. Uusia loistelamppuja voidaan käyttää vanhoissa valaisimissa, joten siirtyminen energiaystävällisempään valaistukseen voidaan tehdä ilman lisäinvestointeja. Aura Eco Saver vähentää samaan aikaan energia- ja ylläpitokustannuksia. Aura Lightin ja ClimateCaren yhteistyön ansiosta tuotteet ovat myös ympäristön kannalta neutraaleja. Tukholmassa, 1.3.2010 Aura Light International AB

Avainsanat: