Aurinkomatkat on Suomen suurin matkanjärjestäjä

Suomen matkatoimistoalan liitto (SMAL) on tänään julkaissut matkanjärjestäjien markkinaosuudet matkustajamäärien mukaan vuonna 2017. Aurinkomatkojen markkinaosuus matkustajamäärällä mitattuna oli 27,4 prosenttia ja se tekee Aurinkomatkoista Suomen suurimman matkanjärjestäjän.

Sataprosenttisesti suomalainen, Finnairin omistama Aurinkomatkat vei viime vuonna lomalle 214 411 asiakasta ja sen markkinaosuus oli 27,4 prosenttia. Vuonna 2016 markkinaosuus oli 27,0 prosenttia.

Aurinkomatkat on saanut viime vuonna tunnustusta myös Suomen luotettavimpana ja vastuullisimpana matkanjärjestäjänä.

-  Suurin kiitos ykkössijasta kuuluu ennen kaikkea uskollisille asiakkaillemme, sillä he ovat nostaneet Aurinkomatkat Suomen suurimmaksi matkanjärjestäjäksi. Asiakkaamme arvostavat suomalaisuutta, laatua ja henkilökohtaista palvelua. Tunnemme suomalaiset paremmin kuin muut, ja arvatenkin se tekee meistä Suomen arvostetuimman matkakumppanin, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Aurinkomatka-pakettiin kuuluvat suomenkieliset opaspalvelut, ja lomalla saa suomenkielistä palvelua ympäri vuorokauden. Valmismatka on monipuolinen, yksilöllinen ja huoleton tapa lomailla, ja lomakohteisiin lennetään aina Finnairin suorin lennoin.

Aurinkomatkat on panostanut erityisesti laajaan kohdetarjontaan, kohteiden palveluihin, kuten suositut Crossnature-liikuntatunnit ja lasten Aurinkoklubi, sekä mobiilisovellukseen ja nettisivujen helppokäyttöisyyteen.

- Kuuntelemme asiakkaiden toiveita herkällä korvalla ja tarjoamme elämyksellisiä valmismatkoja laatutietoisille ja helppoutta arvostaville suomalaisille.

Aurinkomatkat on Matkamessuilla Helsingissä 18-21.1.2018 paikalla 6k50. Tervetuloa!

- lento&hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2016 lomalle reilut 196 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 prosenttia. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2016 oli 179 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 168 henkilöä, joista 77 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta.