Aurinkomatkat peruu lisää kevään ja kesän matkoja

Koronavirustilanne, sen aiheuttamat matkustusrajoitukset ja Finnairin lentojen peruutukset vaikuttavat merkittävästi Aurinkomatkojen ja Finnair Holidays -matkoihin myös 15.5.–30.6. välisenä aikana. Aurinkomatkat on jo aiemmin kertonut peruneensa matkat 13.3.–14.5. väliseltä ajalta.

Aurinkomatkat peruu kaikki Aurinkomatkojen matkapaketit, kaupunkilomat sekä Finnair Holidays –matkat, joiden lähtöpäivä on välillä 15.5.–30.6.2020.

Lisäksi Aurinkomatkat peruu kaikki kesäkauden 2020 matkapaketit seuraaviin matkakohteisiin:

• Bulgaria: Albena, Sveti Konstantin, Varna ja Varnan Kultahietikko
  • Espanja: Costa Doradan alueen lomakohteet Cambrils ja Salou
  • Italia: Gardajärvi, Napolin alue ja Riminin alue
  • Itävalta: Innsbruck, Kaprun, Seefeld, Serfaus, Söll ja Zell am See
  • Kreikka: Skiathos, Skopelos ja Zakynthos
  • Turkki: Marmariksen alue ja lennot Antalyan lentokentälle

Muihin 1.7. ja sen jälkeen alkaviin matkoihin on tällä hetkellä voimassa normaalit muutos- ja peruutusehdot.

- Koronavirustilanne tulee vaikuttamaan alkukesän matkoihin ja joidenkin kohteiden osalta koko kesäkauden matkoihin. Ymmärrämme, että tilanne aiheuttaa asiakkaissamme epävarmuutta, joten haluamme ennakoida ja viestiä asiakkaillemme muutoksista mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Olemme valmiita aloittamaan matkat lyhyelläkin aikataululla valikoituihin kohteisiin, kun tilanne muuttuu ja kohteisiin voi taas matkustaa turvallisesti, sanoo Aurinkomatkojen toimitusjohtaja Timo Kousa.

Aurinkomatkat on suoraan yhteydessä kaikkiin asiakkaisiin, joiden matkoihin tulee muutoksia. Matkavaraus perutaan automaattisesti ja varauksella olevaan sähköpostiin lähtee ohjeet rahojen palauttamiseksi. Yhteydenotot tapahtuvat vaiheittain matkustusajankohdan mukaisessa järjestyksessä ja peruttavien matkojen suuresta määrästä johtuen peruutuksiin ja niiden käsittelyyn menee jopa viikkoja.

Aurinkomatkat peruu kymmenien tuhansien asiakkaiden matkat, joten asiakaspalvelu tulee olemaan hyvin ruuhkautunut vielä pitkään. Aurinkomatkat toivoo, etteivät asiakkaat lähettäisi samasta varauksesta useita viestejä, koska se ruuhkauttaa asiakaspalvelua entisestään.

- Olemme pahoillamme asiakkaillemme koituvasta haitasta ja epävarmuudesta. Ajatukseni ovat niin asiakkaissamme kuin kaikissa matkailualan kollegoissamme maailmalla, joihin tämä ennennäkemätön tilanne vaikuttaa. Toivon, että pääsemme jälleen toteuttamaan asiakkaidemme lomaunelmia mahdollisimman pian koronaviruksen laannuttua, Kousa sanoo.

Aurinkomatkojen viestintä
communication[a]aurinkomatkat.fi.

Aurinkomatkat vei vuonna 2019 lomalle 260 000 asiakasta. Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 29,5 %. Vuoden 2019 lopussa Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli 177 henkilöä, joista 71 työskenteli matkakohteissa ulkomailla. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2019 oli 220 miljoonaa euroa. Aurinkomatkojen toimitusjohtaja on Timo Kousa.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja omatoimiset Kaupunkilomat.

Aurinkomatkat on Suomen suurin ja vastuullisin matkanjärjestäjä, ja suurista matkanjärjestäjistä ainoa täysin suomalainen matkanjärjestäjä. Aurinkomatkat on perustettu 1963, ja se kuuluu Finnair-konserniin. Finnair Oyj:n vuosikertomus on luettavissa osoitteessa http://www.finnairgroup.com/fi/.