Aurinkomatkat tukee lasten ja nuorten hyvinvointia Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa

Aurinkomatkat tukee lastensuojelutyötä lahjoittamalla Mannerheimin Lastensuojeluliitolle 5 euroa jokaisesta Lasten ja Nuorten Aurinkoklubiin vuoden 2017 aikana osallistuvasta lapsesta.

– Olemme todella iloisia yhteistyöstä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa, sillä vastuullinen matkailu on Aurinkomatkoille tärkeää. Vastuullisuus ohjaa toimintaamme lomakohteissa ulkomailla, mutta suomalaisena yrityksenä haluamme osallistua sosiaaliseen vastuunkantoon myös Suomessa, sanoo Aurinkomatkojen tuotteista ja palveluista vastaava johtaja Pekka Antila

Aurinkomatkat tukee MLL:n työtä perheiden hyvän arjen sekä lasten ja nuorten henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin hyväksi.

– Haluamme hyväntekeväisyystyössä tukea erityisesti suomalaisten lasten ja nuorten hyvinvointia, sillä lapsiperheet ovat Aurinkomatkoille tärkeitä niin Suomessa kuin maailmalla lomakohteissamme.

Aurinkomatkojen lahjoittama tuki kohdistetaan MLL:n lastenkerhojen ja harrastusryhmien, joita oli vuonna 2015 yhteensä 1 613 kappaletta, toiminnan tukemiseen.

– MLL:n kerhoihin ovat kaikki lapset tervetulleita ja tavoitteena on, että täällä lapset voivat harrastaa ilman kilpailua tai suorituspaineita. Lapsilta saadun palautteen mukaan 92 prosenttia kertoo, että kerhoon on kiva mennä. Yhteistyöhön Aurinkomatkojen kanssa on meillä lähdetty todella hyvillä mielin, kertoo Anna-Leena Mitro MLL:sta.

MLL on valittu Aurinkomatkojen hyväntekeväisyyskumppaniksi, koska teemme yhteistyötä myös oppaidemme koulutuksessa. Kaikki Aurinkoklubien ohjaajat koulutetaan yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Aurinkomatkojen oppaille järjestämä koulutus on koettu erittäin hyödylliseksi ja onnistuneeksi, ja sitä arvostetaan myös asiakkaidemme keskuudessa.

– Työ lasten kanssa on vastuullista ja on otettava huomioon lukuisia asioita. Turvallisuus, leikkien luonne suhteessa ikään sekä tasapaino rauhallisten ja aktiivisten leikkien välillä, kertoo Aurinkomatkojen kohdepäällikkö Katja Vuori-Ramirez Gran Canarialta.

Teoriaosuuksien lisäksi koulutuksessa tehdään paljon käytännönharjoituksia.

Koulutuksessa saimme leikkiä sydämemme kyllyydestä! Kiinalainen hippa, peili ja satumetsän retket ovat nyt hallussa, ja oppeja on ilo hyödyntää pienten aurinkomatkalaisten parissa, iloitsee Katja.

Lomat ovat perheiden parasta yhteistä aikaa

Lomalta halutaan vaivattomuutta ja helppoutta, ja Aurinkomatkoilla tämä toive on kuultu. Onnistuneen perheloman paras mittari on lasten hymyjen leveys.

Aurinkoklubi tarjoaa hauskaa tekemistä, paikallisia kokemuksia ja uusia kavereita nuorille aurinkomatkalaisille. Kaikki Lasten ja Nuorten Aurinkoklubeissa toimivat suomenkieliset oppaat ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin kouluttamia.

Aurinkoklubi on toteutettu asiakkaiden toiveiden ja laajan lomakyselyn pohjalta. Aurinkomatkojen, lähes 1 400 suomalaisen keskuudessa tehdyn tutkimuksen mukaan, 36-vuotiaiden vanhemmista 46 % ja 713-vuotiaiden vanhemmista 57 % pitää suomenkielistä lastenkerhoa lomakohteessa melko tai erittäin merkityksellisenä asiana matkavalintaa tehdessä.

Aurinkoklubi-hotelleissa toimiva maksuton Lasten Aurinkoklubi tarjoaa lomaohjelmaa 35 kertaa viikossa muutaman tunnin ajan aamupäivällä sekä illallisen yhteydessä, jolloin vanhemmat voivat hengähtää tovin itsekseen. Lasten Aurinkoklubi on tarkoitettu 36-vuotiaille. Lasten Aurinkoklubi toimii toukokuun alusta elokuun puoliväliin sekä koululaisten syys-, joulu- ja hiihtolomien aikaan.

Nuorten Aurinkoklubi on suunniteltu 717-vuotiaiden nuorten ehdoilla. Toiminta vaihtelee aina erilaisista urheiluaktiviteeteista kuten jalkapallo-ottelusta paikallista joukkuetta vastaan kokkaukseen ja nuorten omaan ostoretkeen. Aktiviteetit suunnitellaan aina ryhmän ikään sopiviksi, ja niitä järjestetään vähintään kolme kertaa viikossa koulujen loma-aikaan.  Nuorten Aurinkoklubiin osallistumisen hinta on 19 €/päivä.

Aurinkoklubikohteita on Kreikassa Rodoksella ja Kreetalla, Espanjassa Mallorcalla ja Kanariansaarilla, Thaimaassa Phuketissa sekä Arabiemiirikunnissa Ras al Khaimahissa.

Aurinkomatkojen Aurinkoklubi-hotellit ovat palveluiltaan suunniteltu vastaamaan lapsiperheiden tarpeita ja toiveita täydellisen lomamatkan onnistumiseksi. Hotelleissa on lapsiystävälliset uima-allasalueet ja perheelle sopivia huonevaihtoehtoja on useita.

hanna.seppa@aurinkomatkat.fi

www.mll.fi

- lento&hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2016 lomalle reilut 196 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 prosenttia. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2016 oli 179 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 168 henkilöä, joista 77 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta.