Aurinkomatkoilta uusia lomakohteita kesälle 2016

Saarihyppelyä Kreikassa ja joogaloma Mallorcalla, aktiiviset hyvän olon lomat ovat entistä kysytympiä

Aurinkomatkojen ensimmäiset lomamatkat kesälle 2016 avattiin myyntiin elokuun lopulla ja matkojen kysyntä oli heti ensimmäisestä myyntipäivästä alkaen vilkasta. Kolean kesän vuoksi moni haluaa varmistaa aurinkoisen ja lämpimän loman ensi kesänä. Tänään 24.9. avataan myyntiin monta ensi kesän odotettua lomakohdetta Kreikassa, Itävallassa, Italiassa ja Espanjassa.

Kesälle 2016 Aurinkomatkojen valikoimissa on myös monia kiehtovia lomauutuuksia:

Italia, Sisilian kiertomatka

Sisilialla, Välimeren suurimalla saarella, on mielenkiintoinen ja pitkä historia, joten matka sopii erityisesti historiasta kiinnostuneille. Historian ja kulttuurin lisäksi matkalla tutustutaan paikalliseen elämään ja ruokakulttuuriin.  Matkan kruunaavat saaren upeat ja ainutlaatuiset maisemat ja nousu Euroopan korkeimmalle tulivuorelle, Etnalle.

Italia, Sisilia, Letojanni

Letojanni on meren rannalla sijaitseva pieni kylä Sisiliassa. Lomakohteena Letojanni sopii rauhallista ja paikallista tunnelmaa etsiville. Kylän toiminta keskittyy pitkälle rantabulevardille. Vilkkaampaa lomailua on noin 9 km päässä Taorminassa.

Välimeren risteily

Erilainen all inclusive-loma Välimeren maisemissa sopii yksinmatkustaville, pariskunnille ja kaikenikäisille lapsiperheille. Viikon aikana vieraillaan mm. Roomassa, Kreetalla, Ateenassa, Kusadasissa, Mykonoksella ja Santorinilla. Risteilyllä matkanteko on rentoa ja helppoa ja mielenkiintoinen risteilyohjelma sopii varsinkin historiasta kiinnostuneille. Laivalla on paljon erilaisia ravintoloita ja runsaasti tekemistä eri-ikäisille risteilyvieraille.

Itävalta,Tirolin vaellusmatka

Patikointia Tirolissa kolmen maan alueella. Loma tarjoaa vaelluksen lisäksi hyvää ruokaa ja henkeäsalpaavia maisemia. Välipäivänä patikoinnin ohessa voi tehdä verovapaita ostoksia Sveitsissä ja kaupunkilomaa voi viettää Innsbruckissa.

Mallorca, Playa de Palma

Playa de Palman suurimmat vetonaulat ovat sen ranta ja sijainti. Vaalea ja hienohiekkainen ranta on yksi Mallorcan hienoimmista. Sijainti on lyhyen matkan päässä vilkkaasta Palman kaupungista. Playa de Palmassa on trendikkäitä baareja, kahviloita, ravintoloita ja yökerhoja sekä oluttupia saksalaiseen tyyliin.  Aurinkomatkojen tasokkaat ja tyylikkäät hotellit sijaitsevat rauhallisemmalla alueella.

Mallorca, Puerto de Soller

Puerto de Soller on yksi Mallorcan kauneimmista matkakohteista; vuoristomaisemia ja viehättävää kylätunnelmaa. Rantaelämästä voi nauttia kauniissa lahdenpoukamassa.Rauhallisia iltoja voi viettää tunnelmallisissa ravintoloissa, joista on upeat näkymät merelle. Keväisin ja syksyisin on tarjolla useita erilaisia patikointi- ja vaellusreittejä vuoristossa.

Kreikka, Kos, Kardamena

Kardamenan kylä sijaitsee 30 km päässä Kosin kaupungista. Kylän rantakadun varrella on paljon tavernoita ja ravintoloita, joissa voi nauttia kreikkalaisia herkkuja. Kylän ulkopuolella sijaitsevat Kosin saaren suurimmat yökerhot. Aurinkomatkojen tasokkaat hotellit sijaitsevat rauhallisilla alueilla keskustan ulkopuolella.

Santorini Saarihyppely - Santorini-Naxos-Paros-Santorini

Saarihyppely on Kreikassa erittäin suosittua. Jo yhden viikon lomalla tulee tunne, että on saanut monta lomaa yhdellä kertaa. Viikon tai kahden viikon matkat sisältävät hotellit ja laivamatkat.

Santorini

Santorinissa on upeita rantoja ja useita mahdollisuuksia viettää aurinkolomaa perinteisissä kreikkalaisissa lomakylissä. Saaren toisella laidalla ovat kylät Fira, Imerovigli ja Oia, joista avautuvat Kreikan ehkä upeimmat näköalat ja kuuluisa auringonlasku. Sinistä ja valkoista, pieniä kujia ja maisema kiehtovaan kalderaan.

Naxos

Naxos on Kykladien saariryhmän suurin ja vehrein saari. Naxoksessa, voi nauttia tavernoiden antimista, iloisesta iltaelämästä ja liikunnallisista harrastuksista. Kaupungin rannalla vuokrataan vesiurheiluvälineitä. Myös patikointi ja maastopyöräily ovat suosittuja. Mopolla tai vuokra-autolla liikkuen on helppo tutustua Naxoksen vaihteleviin maisemiin ja sympaattisiin kyliin.

Paros

Sinivalkoisesta arkkitehtuuristaan kuululla Paroksella laiva saapuu pääkaupunki Parikían satamaan. Parikíassa on paljon nähtävää kulttuurista kiinnostuneille. Saaren tärkeimpiin nähtävyyksiin kuuluu Marathissa sijaitseva antiikinaikainen marmorilouhos. Parikíiassa iltaa voi viettää tunnelmallisissa tavernoissa ja perinteisessä buzukissa.

Hyvän olon lomat

Hyvän olon lomalla on mahdollisuus rentoutua ja harrastaa liikuntaa. Moni lähtee Hyvän olon lomalle tavoitteena mielen ja kehon hyvä olo, akkujen lataaminen sekä arjesta palautuminen.

Monipuolinen joogaloma

Päivä alkaa dynaamisella joogalla ja päättyy rentouttavaan Yinjooga -harjoitukseen. Päivällä on mahdollisuus asanaklinikka -harjoituksiin, joogan alkeet -ohjauksiin, Terve Selkä -kehonhuoltoon ja rentouttaviin hierontoihin. Maaliskuussa 2016 viikon joogalomia järjestetään Vietnamissa/Phan Thiet/Seahorse Resort & Spa -hotellissa. Toukokuussa 2016 viikon joogalomia on Kreikassa/Rodoksella/Lindian Village -hotellissa ja syyskuussa Mallorcalla/Sol Beach House Cala Blanca -hotellissa.

CrossNature harjoituksia

CrossNature® on ulkona tapahtuvaa kehonpainoharjoittelua. Harjoitus on yksinkertainen ja sen voi suorittaa luonnossa yksin tai yhdessä muiden kanssa. Lajia ohjaavat suomenkieliset Crossnature koulutetut ohjaajat. Harjoituksia järjestetään kolme kertaa viikossa veloituksetta yli 10-vuotiaille asiakkaillemme. Crossnature lajia voi harrastaa 11.12.2015 - 31.3.2016 Kanariansaarilla (Teneriffan ja Gran Canarian lomakohteissa), Thaimaassa (Phuketin ja Krapin lomakohteissa) sekä Vietnamissa Phan Thietin lomakohteessa. Kesällä 1.6.- 31.8.2016 Crossnature kohteita ovat Kreikassa Hania ja Rodos, ja Turkissa Alanya ja Marmaris.

Upeita vaelluslomia

Kesän 2016 vaelluslomat sopivat erityisesti aktiivisille lomailijoille, yksinmatkustaville, pariskunnille ja kaveruksille. Matkalla edellytetään kohtalaista kuntoa ja kykyä kävellä useita tunteja päivässä korkeassa ilmanalassa.

Itävalta rentouttava vaellus Mozartin maisemissa
Ohjelmassa on mukavia patikkaretkiä alppijärvien maisemissa Salzburgin seuduilla. Mukana on kokenut vaellusoppaamme, joka antaa paikallistietoa ja kertoo tarinoita patikkapäivän ratoksi. Itävaltalaisesta ruoasta ja hyvästä unesta nautitaan perinteisissä ja kotoisissa alppihotelleissa. Salzburgissa vietetään kaupunkipäivää Mozartin ja Sound of Musicin tunnelmissa.

Henkeäsalpaavia maisemia Madeiralla
Ensi kesän uutuutena on vaellus Madeiran saaren vehreisiin luonnonkauniisiin maisemiin Unescon maailmanperintökohteen laurisilvametsän sydämeen. Helpohko reitti Madeiran kastelukanavia levadoja pitkin saaren metsien läpi kirkkaille vesiputouksille ja lähteille. Vietä aktiiviloma henkeäsalpaavassa luonnossa ja koe yksi Portugalin seitsemästä ihmeestä.

Vaella upeilla Dolomiiteilla
Dolomiittien jylhät alppimaisemat ovat ainutlaatuisia, sillä vuoret ovat muodostuneet punertavasta dolomiittikivestä. Vuoristokylissä näkyy niin Italian kuin Itävallankin vaikutteita. Patikoinnin lisäksi nautitaan hyvästä ruoasta ja kulttuurista, viikon aikana vieraillaan Veronassa ja Venetsiassa. Vaellusten taso on koettu hyväksi ja kiitosta on saanut myös se, että aikaa jää kaupunkeihin tutustumiseen.