Aurinkomatkojen ensi kesän uutuutena lapsille ja nuorille räätälöidyt Aurinkoklubit

Aurinkoklubi-hotelleissa toimivien Aurinkoklubien ohjaajat koulutetaan yhdessä Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa

Aurinkomatkat panostaa entistä enemmän lapsiperheiden lomatoiveiden toteuttamiseen. Kesän 2016 uutuus Aurinkoklubi tarjoaa hauskaa tekemistä, paikallisia kokemuksia ja uusia kavereita nuorille aurinkomatkalaisille.

Aurinkoklubi-hotelleissa toimiva maksuton Lasten Aurinkoklubi kutsuu 3–6-vuotiaat pienet aurinkomatkalaiset nauttimaan omasta lomaohjelmasta suomenkielisten, koulutettujen ohjaajien kanssa. Klubitoimintaa järjestetään parin tunnin ajan aamupäivällä ja illallisen yhteydessä, jolloin vanhemmat voivat hengähtää tovin itsekseen, vähintään kolmena päivänä viikossa.

Nuorten Aurinkoklubilla kouluikäiset 7–17-vuotiaat lapset saavat omilla ehdoillaan järjestettyä mielekästä toimintaa myös kolme kertaa viikossa. Toiminta vaihtelee erilaisista urheiluaktiviteeteista - kuten jalkapallo-ottelusta paikallista joukkuetta vastaan - kokkaukseen ja nuorten omaan ostosretkeen. Nuorten Aurinkoklubin aktiviteetteja voi ostaa lomaan sopivan määrän jo matkavarausta tehdessä tai kysellä vapaita paikkoja perille päästyä oppaalta.

Aurinkoklubi-hotellit tarkkaan valikoituja
"Ilmaiset Lasten Aurinkoklubit toimivat ensisijaisesti Aurinkomatkojen Aurinkoklubi-hotelleissa, jotka ovat tarkasti valikoituja vastaamaan lapsiperheiden tarpeita ja toiveita kaikilla eri osa-alueilla mahdollisimman hyvin. Jos haluaa varmistaa lapselle klubipaikan, kannattaa valita nimenomaan Aurinkoklubihotelli", Aurinkomatkojen tuotekehityspäällikkö Hanna Seppä kertoo.

Aurinkoklubi-hotelleissa on muun muassa turvalliset, lapsiystävälliset uima-allasalueet, erikokoisille perheille sopivat huoneet, joissa on aina mahdollista saada lastensänky tai lisävuoteita, ja lapsille sopivat ateriat. Aurinkoklubi-hotelleista pääsee myös rannalle helposti ja nopeasti.

Asiakkaat mukana suunnittelussa
"Uuden visiomme mukaisesti osallistamme asiakkaitamme luomaan yhdessä kanssamme yhä parempia lomakokemuksia. Tämän vuoksi teetimme kesällä laajan tutkimuksen. Kaikki uudistuksemme pohjaavat siihen, että asiakkaamme kertovat meille mitä he haluavat ja me toteutamme sen", Hanna taustoittaa.

Tutkimuksen mukaan, 3–6-vuotiaiden vanhemmista 46 % ja 7–13-vuotiaiden vanhemmista 57 % pitää nimenomaan suomenkielistä lastenkerhoa lomakohteessa merkityksellisenä asiana matkavalintaa tehdessä. Tuloksista käy ilmi myös se, että lasten kerhot haluttiin jakaa kahteen eri luokkaan, toinen alle kouluikäisille ja toinen koulu- ja teini-ikäisille. Lapsiystävällisyys korostui tutkimustuloksissa kautta linjan: lapset huomioiva palvelu, lasten leikkitilat ja erillinen lastenallas nousivat toiveissa erityisesti esille samoin kuin lomailun sujuvuus, turvallisuus, ruokailuiden mutkattomuus ja palveluiden helppo saatavuus.

Kouluikäiset lapset hakevat irtiottoa arjesta ihan niin kuin heidän vanhempansakin ja sekä kouluikäiset lapset että vanhemmat toivovat rentoutumisen ja aktiviteettien sopivaa tasapainoa. Alle kouluikäisten lasten vanhemmat arvostivat etenkin kohteen kulttuuriin tutustumista paikallisten perinneleikkien kautta. Jalkapallo paikallisten kanssa nousi viiden mielekkäimmän tekemisen joukkoon kaikissa lasten ikäryhmissä.

Suomenkieliset ohjaajat koulutettu yhdessä MLL:n kanssa
"Haluamme taata, että ohjaajilla on perustutkinnon lisäksi kaikkia yhtenäistävä koulutus. Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa pystymme räätälöimään kaiken sen mitä tulee ottaa huomioon eri ikäluokkien ja ryhmien kanssa oikealla tavalla toimiessa", Hanna kiteyttää.

Ohjaajien koulutus toteutetaan kevään aikana ja Aurinkoklubit aukeavat tulevan kesäkauden alussa. Aurinkoklubikohteita kesällä 2016 ovat Kreetan Hania, Rhodoksen Lindos, Turkin Alanya ja Espanjan Mallorca. Aurinkomatkojen Lasten Aurinkoklubit toimivat toukokuun alusta aina elokuun loppuun, sekä koululaisten syys-, joulu- ja hiihtolomien aikaan. Nuorten Aurinkoklubi toimii koululaisten loma-aikaan.

Lisätietoja Lasten ja Nuorten Aurinkoklubista: aurinkomatkat.fi/aurinkoklubi

Avainsanat: