Aurinkomatkojen perhelomat uudistuivat

Perhelomilla tärkeintä on yhteinen aika, helppous ja vaivattomuus. Myös loman suunnittelun ja varaamisen on oltava helppoa.

Aurinkomatkat on tehnyt laajan tutkimuksen lapsiperheiden lomatavoista ja -toiveista ja perhelomakonsepti on uudistettu tulosten pohjalta.

- Kävimme myös suurimmassa perhelomakohteessamme Kreetalla haastattelemassa asiakkaitamme, jotta saimme tietoja siitä, millaisia toiveita perhelomailijoilla on, kun he ovat fyysisesti lomalla, kertoo tuotekehityksestä vastaava päällikkö Milla Väänänen Aurinkomatkojen markkinoinnista.

Helposti ja vaivattomasti perille

Erilaisilla perheillä on erilaisia toiveita, mutta kaikki rakastavat rentoa yhdessäoloa ja varmuutta siitä, että kaikki lomaan liittyvä toimii mutkattomasti. Lomakohteeseen halutaan myös päästä mahdollisimman vaivattomasti.

- Aurinkomatkojen lomalle lennetään aina Finnairin suorilla lennoilla ilman vaihtoja. Kun lentoaika on mahdollisimman lyhyt, niin matkustaminen perheen pienimpien kanssa on vaivatonta. Aurinkomatkojen matkapaketissa matkatavarat kuuluvat aina lipun hintaan.

Omia toiveita vastaava hotelli

Lasten kanssa lomaillessa sopivan hotellin valinta on tärkeää. Aurinkomatkojen perhehotellit on kategorisoitu siten, että perheet löytävät vaivattomasti juuri omia toiveitaan vastaavan hotellin, sen sijaan että he joutuisivat selaamaan laajaa hotellivalikoimaa.

Perhehotelleissamme on huomioitu etenkin asiakkaidemme suositukset ja arvostelut, lapsille sopivat allasalueet, leikkitilat, maksuton wifi sekä perheille sopivat tilavat huoneet. Parhaat perhehotellit ovat hotelleja, joissa Aurinkomatkojen perheasiakkaat ovat eniten viihtyneet.

Jotta aikuiset ja lapset voivat nauttia lomasta yhdessä

Olemme suunnitelleet perheille maksuttomia yhteisiä loma-aktiviteetteja. Suomenkielisen oppaan johdolla voi kokeilla kehonpainoliikuntaa ja pelata erilaisia pelejä jalkapallosta minigolfiin.

Lapsille suunnattu Aurinkokerho on toiminut aiemmin vain koulujen loma-aikoina, mutta jatkossa kerho on avoinna lähes koko lomakauden ajan.

- Olemme saaneet paljon kiitosta siitä, että Aurinkokerhon myötä myös vanhemmille on lomalla tarjolla hetki omaa aikaa. Yli 3 vuotiaille lapsille suunnatussa suomenkielisessä Aurinkokerhossa lapset oppivat leikin kautta uutta matkakohteesta ja saavat uusia ystäviä.

Aurinkokerhon maskottina toimii iloinen ja reipas lomakaveri Onni. Aurinkokerho on lapsille maksuton ja se toimii kesäkaudella 2019 hotelli Maleme Imperialissa, Kreetalla sekä hotelli Rodos Princesissa Rodoksella. Talvikaudella 19-20 Aurinkokerho toimii Gran Canarialla HD Parque Cristobalissa.

Suomenkieliset oppaamme huolehtivat kaikesta lomaan liittyvästä, jotta jokaisella on mahdollisuus keskittyä siihen olennaiseen, eli nauttimaan yhdessäolosta.

Pienille lomalaisille pienet hinnat

Perhelomien uudistuksen myötä olemme laajentaneet lapsialennuksiamme. Jatkossa lapset matkustavat jopa -50% edullisemmin ja teinit saavat jopa -35% alennusta matkapaketin hinnasta.

Lapset saavat alennusta myös lennon lisäpalveluista: etukäteen tilattavista aterioista ja lennon istumapaikoista sekä lomakohteessa lentokenttäkuljetuksesta ja retkistä.

Lapset retkeilevät monesti puoleen hintaan, ja alle 4-vuotiaat usein täysin ilmaiseksi. Aurinkokerho-hotelleissamme on myös mahdollista vuokrata loman ajaksi lastentarvikkeita, kuten lastenrattaat, syöttötuoli tai turvakaukalo helpottamaan lapsiperheen lomailua.

Lisätietoja: aurinkomatkat.fi/perhelomat

Aurinkomatkat, Suomen suurin ja luotetuin matkanjärjestäjä, toteuttaa suomalaisten lomaunelmia jo yli 50:nnettä vuotta.

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963, ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü.

Aurinkomatkat vei vuonna 2018 lomalle 237 000 asiakasta. Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 %. Vuonna 2018 Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli 172 henkilöä, joista 70 työskenteli matkakohteissa ulkomailla. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2018 oli 212 miljoonaa euroa. Aurinkomatkojen toimitusjohtaja on Timo Kousa.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja omatoimiset Kaupunkilomat.

Emoyhtiömme Finnair Oyj:n vuosikertomus on luettavissa osoitteessa http://www.finnairgroup.com/fi/.