Aurinkomatkojen syyslomasuosikit pitävät pintansa, kaupunkilomien suosio myös kasvussa

Koulujen syyslomien aikaan, viikoilla 42 ja 43, Aurinkomatkoilla on tarjonnassa enää hajapaikkoja etelän lomakohteisiin. Kaupunkilomalle kuitenkin pääsee vielä esimerkiksi pidennetyksi viikonlopuksi. Suosituin etelän lomakohde on Gran Canaria ja kaupunkilomien kärjessä on Rooma.

Syyslomia viikoille 42–43 on varattu tänä vuonna viisi prosenttia enemmän viime vuoteen verrattuna. Jos syysloman voi ajoittaa sesongin ulkopuolelle, niin valinnanvaraa on enemmän. Syksyn edullisimmat lomakohteet löytyvät Arabiemiirikunnista (Ras al Khaimah), Gran Canarialta ja Turkin Alanyasta, jonne tehdään matkoja ympäri vuoden.

TOP 3 lomakohteet syyslomilla

Etelän lämpöön suuntautuvien lomien TOP 3 on pysynyt viime vuosina suhteellisen samanlaisena:

1. Gran Canaria

2. Teneriffa

3. Arabiemiirikunnat

Euroopan kaupungit ovat kasvattaneet suosiotaan syyslomakohteina, sillä muutaman päivän irtiotto arjesta ja kokemukset uudessa ympäristössä antavat energiaa ja hyvää mieltä syksyn keskelle.

1. Rooma

2. Alicante

3. Kööpenhamina.

Joulun ja uuden vuoden matkojen lähdöt alkavat täyttyä

Lomat suunnitellaan ja matkat ostetaan nykyään hyvissä ajoin. Varaustrendin muuttuminen näkyy siten, että äkkilähtöjä on tarjolla vähemmän kuin aikaisempina vuosina. Etenkin talven kaukolomat kannattaa varata ajoissa, koska suosituimmat lähdöt joulun ja uuden vuoden aikaan alkavat täyttyä.

Joulun ja uuden vuoden aikaan sijoittuvista lomista on myyty reilusti yli puolet. Talven uutuuskohteessa Egyptissä on laaja tarjonta hinta-laatusuhteeltaan hyviä hotelleja, joten Hurghadaan, El Gounaan sekä Sahl Hasheeshiin on vielä tilaa joulun ja uudenvuoden lähdöille.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja Lento+hotelli-paketit.