Lomalla majoitutaan mielellään perheomisteisiin hotelleihin tai omaan huvilaan

Aurinkomatkojen Paikalliseen tapaan -lomakohteet kasvattavat suosiotaan

Aurinkomatkojen trenditutkimuksen mukaan 60 % lomailijoista haluaa tutustua lomallaan paikalliseen kulttuuriin ja ihmisiin, ja niin ikään 60 % haluaa lomallaan tukea paikallisia ihmisiä ja yrittäjiä. Jotta tämä onnistuisi, lomakohteen majoitus valitaan mielellään perheomisteisesta hotellista tai majoittaudutaan omaan huvilaan.

Pienet perheomisteiset hotellit tarjoavat mukavan majoituksen lisäksi aitoja kohtaamisia paikallisten kanssa, ja usein myös sisäpiirin tietoa lomakohteesta.

– Ainutlaatuisia kokemuksia ja lomamuistoja syntyy, kun herkullisen aterian lisäksi saa hotellin omistajalta reseptin kotiin viemisiksi tai kun oppii, miten ruokaa voi maustaa villiyrteillä, sanoo Aurinkomatkojen tuotteesta vastaava johtaja Pekka Antila.

Suomalaiset haluavat kokea paikallisen elämän moninaisuutta aidoimmillaan, ja parhaiten tämä onnistuu majoittumalla perheomisteisiin hotelleihin. Samalla tuetaan myös lomakohteen yhteisöä ja ympäristöä.

– Saamme asiakkailtamme paljon positiivista palautetta perhehotelleista. Erityisesti kiitetään avuliasta ja ystävällistä isäntäväkeä ja muuta henkilökuntaa sekä kodikasta tunnelmaa.

Asiakaspalautteissa korostuu perhehotellien viihtyisyys, palvelun joustavuus ja tunne siitä, että asiakkaasta välitetään ja pidetään hyvää huolta.

Aurinkomatkojen valikoimissa perheomisteisia hotelleja on paljon, sillä asiakkaiden toiveiden toteuttamisen lisäksi haluamme myös tukea paikallisia yrittäjiä; se on osa vastuullisuuttamme.

Aurinkomatkojen valikoimassa perhehotelleja on erityisesti Kreikassa, Italiassa ja Itävallassa.

Paikalliseen tapaan omassa talossa

Toinen tapa kokea loma paikalliseen tapaan, on majoittuminen omaan huvilaan. Huviloiden sijainti on rauhallinen ja varustus aina erinomainen. Useimmissa huviloissa on omat suojaisat piha-alueet ja oma uima-allas aurinkotuoleineen.

Paikallisilta toreilta haetaan raaka-aineet salaattiin, lihakauppiaalta noudetaan grillattavat ja leipomosta ostetaan kakku jälkiruuaksi, eli asioidaan samoissa paikoissa paikallisten kanssa.

– Huvilaan majoittuminen on parhaimmillaan kuin viettäisi luksuksella varustettua kotoisaa mökkielämää varman auringon alla.

Aurinkomatkojen kesäkohteissa huviloita on esimerkiksi Menorcalla, Zakynthoksella ja Kreetalla.

Juhannuksesta käynnistyy kesälomakausi

Moni suunnistaa juhannuksena tutulle mökille, mutta moni viettää keskikesän juhlaa aurinkoisessa Etelä-Euroopassa. Juhannuspäivän lähdöiltä löytyy vielä joitain matkoja Kreikkaan, Italiaan ja Itävaltaan. Juhannukselta alkaa iso loma-aalto, mikä kasvattaa entisestään jäljellä olevien lomien myyntiä.

Esimerkkejä perhehotelleista ja huviloista

Lisätietoja Aurinkomatkojen trenditutkimuksesta https://www.aurinkomatkat.fi/mediatiedotteet/09-11-2017/aurinkomatkojen-trenditutkimus

Aurinkomatkat, Suomen  suurin ja luotetuin matkanjärjestäjä, on toteuttanut suomalaisten lomaunelmia jo yli 50 vuotta. Aurinkomatkat vei vuonna 2017 lomalle 214 000 asiakasta. Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27,4 %. Vuonna 2017 Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli 165 henkilöä, joista 76 työskenteli matkakohteissa ulkomailla. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2017 oli 195 miljoonaa euroa. Aurinkomatkojen toimitusjohtaja on Timo Kousa.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja Lento+hotelli-paketit.
Emoyhtiömme Finnair Oyj:n vuosikertomus on luettavissa osoitteessa http://www.finnairgroup.com/fi/.