Suomalaiset suosivat entistä enemmän aktiivilomia

Pelkkä rannalla tai hotellin uima-altaalla loikoilu ei enää riitä loman ajanvietteeksi, sillä yhä useampi suomalainen haluaisi sisällyttää lomamatkaansa myös aktiviteetteja ja liikuntaa. Tämä selviää Aurinkomatkojen tuoreesta aktiivilomakyselystä, johon vastasi 638 Aurinkomatkojen kehittäjäyhteisö Aurinkoheimoon kuuluvaa asiakasta.

Suurin osa vastaajista (90.1%) haluaisi harrastaa liikuntaa lomansa aikana, ja lähes puolet heistä (47.3%) sisällyttäisi aktiviteetteja jokaiseen lomapäiväänsä. Suosittujen liikuntalajien kirjo oli kyselyssä laaja: mieluisia ohjattuja aktiviteetteja olivat esimerkiksi kevyt kävelylenkki (50.2%), vesijumppa (49.7%), jooga tai pilates (40.8%) sekä kevyt venyttely (40.8%). Lisäksi monet mainitsivat haluavansa kokeilla lajeja kuten melontaa, vesiurheilua, ratsastusretkiä, snorklausta ja pyöräilyä.

Aktiivisten lomien suosiosta kertoo myös se, että suurin osa vastaajista (63.9%) olisi valmis maksamaan matkakohteessa tapahtuvista ohjatuista liikuntatunneista. Yli puolet (59.7%) voisi harkita ostavansa lomalleen liikuntapassin, jolla voisi osallistua erilaisiin aktiviteetteihin pitkin viikkoa.

Aurinkomatkat tarjoaa suuren valikoiman erilaisia vaihtoehtoja aktiivisiin lomiin ja kasvattaa tarjontaansa jatkuvasti vastatakseen asiakkaidensa toiveisiin. Aktiivi- ja hyvinvointilomilla voi lähteä patikoimaan vuorenrinteille Alpeille, pelaamaan golfia Turkin viheriölle tai hyppäämään surffilaudan päälle Dominikaanisessa tasavallassa.

Vauhdikkaiden liikuntamuotojen rinnalla myös rauhallisempien lajien suosio vahvistuu. Erityisesti jooga ja loma on yhdistelmä, jonka kiinnostus kasvaa kohisten. Joogamatka on kokonaisvaltaista rentoutumista ja energisoivaa lomaa, jonka hyvät vaikutukset näkyvät arjessa vielä pitkään lomalta palattua. Seuraava Aurinkomatkojen joogamatka suuntautuu syyskuussa Mallorcan Cala Ratjadaan

Aurinkomatkat, Suomen suurin ja luotetuin matkanjärjestäjä, toteuttaa suomalaisten lomaunelmia jo yli 50:nnettä vuotta.

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963, ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü.

Aurinkomatkat vei vuonna 2018 lomalle 237 000 asiakasta. Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 27 %. Vuonna 2018 Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli 172 henkilöä, joista 70 työskenteli matkakohteissa ulkomailla. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2018 oli 212 miljoonaa euroa. Aurinkomatkojen toimitusjohtaja on Timo Kousa.

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja omatoimiset Kaupunkilomat.

Emoyhtiömme Finnair Oyj:n vuosikertomus on luettavissa osoitteessa http://www.finnairgroup.com/fi/.