• Aurinkomatkat/

Tämän joulun hittiloma on yhdistelmämatka, Aurinkomatkojen yhdistelmälomien kärjessä on kaupunki- ja rantaloma Kuubaan

Tänä vuonna joulun ja uudenvuoden aikaan sijoittuvissa lomamatkoissa näkyy kahden viikon lomien ja kaukokohteiden suosio. Erityisen suosittuja ovat yhdistelmälomat, joille on kuluvalla talvikaudella lähdössä lähes 4 000 matkustajaa.

Aurinkomatkojen yhdistelmämatkoista tehdyn asiakaskyselyn tulokset selittävät suosiota. Yhä useammin yhden tai kahden viikon lomalla halutaan nähdä ainakin muutama erilainen lomakohde ja loman aikana halutaan kokea mahdollisimman paljon – olla sekä aktiivisia että rentoutua.

Yhdistelmämatkakyselyyn vastasi 585 henkilöä ja 27 % vastaajista tekisi matkan joulun ja uudenvuoden aikaan. Yhdistelmämatkat olivat erityisen suosittuja pariskuntien keskuudessa (44 %) ja kestoltaan sopiva yhdistelmämatka olisi 7+7 vuorokautta. Kahden viikon lomaa vietettäisiin mieluiten samassa maassa, mutta kahdessa erilaisessa kohteessa (40 %) sekä kahdessa eri hotellissa (47,4 %).

Ylivoimaisesti kiinnostavin kahden viikon yhdistelmämatka sisältäisi kaupunki- ja rantakohteen (60,2 %).

Kyselyn avoimissa kommenteissa korostui toive kokea ensin kaupunkilomaa ja kulttuuria tai viettää ensimmäinen viikko esimerkiksi patikoiden. Toisen lomaviikon suurin osa vastaajista halusi viettää rantakohteessa rentoutuen, kertoo Aurinkomatkojen tuotteista vastaava johtaja Pekka Antila.

Aurinkomatkoilla on talvikaudella 33 erilaista yhdistelmämatkaa ja kohdemaat ovat Arabiemiirikunnat, Dominikaaninen tasavalta, Intia, Israel, Kuuba, Meksiko, Thaimaa ja Vietnam. Suosituimmat yhdistelmämatkat suuntautuvat Kuubaan, Vietnamiin, Thaimaahan ja Dominikaaniseen tasavaltaan.

Ei ole ihme, että Kuuban yhdistelmämatka on suosittu. Kahden viikon loma alkaa tutustumalla Havannan siirtomaa-ajan kortteleihin ja lukuisiin mielenkiintoisiin nähtävyyksiin. Toinen viikko rentoudutaan Varaderon upealla rannalla täyden palvelun all inclusive -hotellissa, kertoo Pekka Antila.

Joulun suosittuja lomakohteita ovat myös Kanariansaaret, Thaimaa ja Dubai. Joulumatkat erityisesti kaukokohteisiin on myyty lähes loppuun, mutta uuttavuotta on vielä mahdollista lähteä viettämään Kanarialle ja Arabiemiraatteihin.

Lisätietoja:

Aurinkomatkojen kaikille avoin kehittäjäyhteisö Aurinkoheimo

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta tai puhelimitse myyntipalvelusta. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat mm. Aurinkomatka-paketit ja Lento+hotelli-paketit.