Työajalla saa leikkiä hippaa

Aurinkomatkojen oppaat ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton kouluttamia

Kesän 2016 uutuus Aurinkoklubi tarjoaa hauskaa tekemistä, paikallisia kokemuksia ja uusia kavereita nuorille aurinkomatkalaisille. Kaikki Aurinkoklubissa toimivat suomenkieliset oppaat ovat Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin kouluttamia.

Aurinkoklubi on toteutettu asiakkaiden toiveiden ja laajan lomakyselyn pohjalta. Aurinkoklubi-hotelleissa toimiva maksuton lasten Aurinkoklubi kutsuu 3–6-vuotiaat aurinkomatkalaiset nauttimaan omasta lomaohjelmasta koulutettujen ohjaajien kanssa.  Nuorten Aurinkoklubissa kouluikäiset 7–17-vuotiaat puolestaan saavat omilla ehdoillaan järjestettyä mielekästä toimintaa.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton oppaille järjestämä koulutus koettiin erittäin hyödylliseksi, sillä eri-ikäisten lasten parissa työskennellessä on otettava huomioon monta asiaa.

– Turvallisuus, leikkien taso suhteessa ikään sekä tasapaino rauhallisten ja aktiivisten leikkien välillä, listaa Aurinkomatkojen kohdepäällikkö Katja Vuori-Ramirez Gran Canarialta.

– Teorian lisäksi teimme paljon käytännön harjoituksia, eli leikimme sydämen kyllyydestä. Kiinalainen hippa, aasinhäntä, peili ja satumetsän retket ovat nyt hallussa. Oikein odotamme, että saamme ensi kesänä hyödyntää oppeja pienten aurinkomatkalaisten parissa, iloitsee Katja.

Aurinkoklubikohteita kesällä 2016 ovat Kreetan Hania, Rodoksen Lindos, Turkin Alanya ja Espanjan Mallorca.

- kaupunkilomat, Lento hotelli-paketit

Oy Aurinkomatkat - Suntours Ltd Ab on perustettu vuonna 1963 ja se kuuluu Finnair-konserniin. Suomalaisella Aurinkomatkat Oy:llä on tytäryhtiö Virossa, Aurinko Oü. Aurinkomatkat vei vuonna 2015 lomalle lähes 192 000 asiakasta, ja Aurinkomatkojen osuus Suomen valmismatkoista oli 25,7 prosenttia. Aurinkomatkat Groupin liikevaihto vuonna 2015 oli 172 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat Oy:n palveluksessa oli viime vuonna 175 henkilöä, joista 85 työskenteli matkakohteissa ulkomailla.