Matkailun startup vahvalla kasvupolulla - AuroraXplorerin myynnin harppaus tuotteistuksen ansiota

Report this content

Kiinalaisille elämysmatkoja Eurooppaan myyvän suomalaisen AuroraXplorer Oy:n myynti lähes nelinkertaistui vuoden alkupuoliskolla viime vuoteen nähden.

AuroraXplorer yhdistää liiketoiminnassaan ryhmämatkailijoiden suosiman matkatoimistokanavan sekä FIT-matkailijoille (free independent traveller) suunnatun mobiilikaupan, ja on tällä strategialla kasvanut nopeasti. Yhtiön vuoden 2016 koko myynti oli 720.000 euroa ja vuoden 2017 ensimmäisen puoliskon myynti 680.000 euroa, jossa kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 367 %. Heinäkuussa 2017 yhtiö teki toimintahistoriansa suurimman kuukausimyynnin. Vakaalle pohjalle rakentuva yhtiö ennustaa koko vuoden myynniksi yli 1,5 miljoonaa euroa.

Nuori, kaksitoista henkilöä täysiaikaisesti työllistävä ja asiakaslähtöiseen matkailuun panostava kasvuyritys on onnistunut vakiinnuttamaan asemansa matkailumarkkinoilla Suomessa ja Kiinassa. Asiakkaiden kokemaan arvoon volyymin sijaan panostava AuroraXplorer tavoittaa hyvätuloisia kiinalaisia ja on onnistunut pidentämään matkailijoiden viipymää Suomessa.

”Uskomme vahvasti kiinalaisen matkailijan ja matkakohteen kulttuurin yhdistävän matkailukokemuksen voimaan. Kehityksemme viime ja alkuvuonna osoittaa, että aidommalle matkailupalvelulle on kysyntää, mikä kasvattaa oman liiketoimintamme ohella koko Suomen elämysmatkailusektoria”, kertoo yhtiön toimitusjohtaja Kirsi Mantua-Kommonen. ”Etenkin perhematkamme ja leirikoulutuotteemme ovat pidentäneet viipymiä Suomessa. Myös asiakkaan kokema arvo ja sitä kautta Suomeen jäävä euromäärä ovat kasvaneet. Talvisesongillekin on jo vahvistettu useita ryhmiä, ja arvioimme talvisesongin myyntimme vähintään kolminkertaistuvan.”

Toimitusjohtaja Kirsi Mantua-Kommonen, 040 4196 821, kirsi@auroraxplorer.com

Mobiiliverkkokauppa WeChat-palvelussa: www.auroraxplorer.com

AuroraXplorer Oy on lokakuussa 2014 perustettu, kiinalaisille matkailijoille aitoja paikallisia kokemuksia ja kohtaamisia myyvä matkailuverkkokaupan kasvuyhtiö.

Kuva 1:

Asiakkaiden suosikkielämys on mustikkapiirakan leipominen suomalaisen perheen kanssa. Lohjalaisen Marja-Leena Merelä-Ranisen vieraina neljä perhettä Sichuanista. Kuvaaja: Sijia Chen.

Kuva 2:

AuroraXplorerin myynti 2014-2017 (per 31.7.2017) (euroa)

Kuva 3:

Kirsi Mantua-Kommonen, toimitusjohtaja, AuroraXplorer Oy