Suuri lapsiryhmä Pekingistä oppimassa ystävyyskoulussaan - Lohjan Tytyrin koulu hyödyntää kansainvälisyyttä

Report this content

Tänään maanantaina ja huomenna tiistaina kuusikymmentä kiinalaislasta jakaa saman opetuksen Lohjan Tytyrin koululaisten kanssa. Rehtori Erna Huhtala on ottanut ystävyyskouluyhteistyön aktiiviseksi osaksi uutta opetussuunnitelmaa.

Tytyrin koulun rehtori Erna Huhtala kertoo: ”Tämä yhteistyö on avannut mahdollisuuksia erityisesti kahteen, uuteen opetussuunnitelmaan sopivaan teemaa: ilmiökeskeisyyteen ja kansainvälisyyskasvatukseen. Meitä kiinnosti lisäksi taidekasvatusyhteistyö”.

Aikataulu :

28.8.2017

08:45 Arrive at Tytyri school

09.00 Welcome ceremony

10:00 Half of the group will have a Nature related program by the lake Lohjanjärvi and Liessaari Island (picnic lunch) / half of the group will present living in China to Finns and participating Finnish lessons (art, music, handcrafts organized by Finnish teachers and pupils) (school lunch).

14:00 Afternoon activities and snack

15:00- Family stay starts (one night 28. - 29.8.)

29.8.2017

08:45 Arrive at Tytyri school

09:00 Half of the group will have a Nature related program by the lake Lohjanjärvi and Liessaari Island (picnic lunch) / half of the group will present living in China to Finns and participating Finnish lessons (art, music, handcraft organized by Finnish teachers and pupils) (school lunch).

14:00 Birthday for two Chinese kids and Farewell

15:00 Leave for Kisakallio

”Tällainen globaali ajattelu avautuu lapsille ihan eri tavalla, kun he saavat henkilökohtaisia kohtaamisia ja kokemuksia”, kertoo Tytyrin koulun rehtori Erna Huhtala ja jatkaa: ”Kokemukseni mukaan, mitä enemmän annamme itsestämme, sitä paremmin yhteistyö palkitsee”.

Karjalohjalaisen Kirsi Mantua-Kommosen yhtiö AuroraXplorer järjestää kiinalaislapsille kolmenlaisia ohjelmia Leirikoulu-konseptin alla Suomessa: ystävyyskouluyhteistyötä, leirikeskuksissa toteutettua opetusta, sekä opintomatkoja. Lisäksi opetusalan ammattilaiset tutustuvat mielellään suomalaiseen opetusohjelmaan vastaavilla vierailuilla.

Rehtori Erna Huhtala, Tytyrin koulu, puh. 050 523 0704
Toimitusjohtaja Kirsi Mantua-Kommonen, AuroraXplorer, 040 4196 821