125 Citroën Berlingoa Itellan postinjakeluun

Valtakunnallisesta postinjakelusta huolehtiva Itella Posti on hankkinut jakelukäyttöön merkittävän määrän oikeanpuoleisella ohjauksella varustettuja Citroën Berlingo Van-pakettiautoja. Yhteensä 125 autoa siirtyy syksyn aikana ympäri Suomea sijaitseviin toimipisteisiin.

Itella Posti huolehtii päivittäisestä postin jakelusta koko maassa. Jakeluauton tulee olla ulkomitoiltaan jakelupiirin tarpeisiin sopiva, helppo ajaa, turvallinen sekä kestävä. Citroën Berlingo Van on kokoluokkansa tilavin ja kilpailijoitaan korkeamman tavaratilan ansiosta se tarjoaa lähetysten kuljetuksiin luokkansa väljimmät tilat. Uutuuden kestävyyttä ja soveltuvuutta käyttötarpeeseen Itella Posti tutki vuoden ajan ennen tilauspäätöksen sinetöimistä. Citroën Berlingon laatu ja ajettavuus täyttivät Itellan tarkat kriteerit. Hyvät kokemukset johtivat 125 auton tilaukseen. Autot Itella Postille toimittaa Citroënin maahantuoja Auto-Bon Oy yhdessä Veho Autotalojen kanssa.

Mikrohybridi auttaa säästämään ympäristöä

Autojen CO2-päästöjä tulee Citroënin näkemyksen mukaan saada vähennettyä kiireellisimmin siellä missä niitä eniten syntyy suhteessa ajettuun matkaan. Tämän tyyppisiä ympäristöjä ovat esimerkiksi kaupunkien sisällä muodostuvat liikenneruuhkat. Auton käytön kannalta katsottuna jakeluliikenne muistuttaa ruuhkaliikennettä. Liikkeelle lähdöt ja pysähdykset seuraavat toisiaan jatkuvana virtana.

Citroën Berlingo Vanin Stop&Start- mikrohybriditekniikka auttaa pudottamaan pakokaasupäästöjä eniten juuri tämän tyyppisessä ajossa. Se sammuttaa auton pysähtyessä moottorin ja käynnistää sen automaattisesti kuljettajan painaessa uudelleen kaasupoljinta. Stop&Start-toiminto on huomaamaton ja moottorin uudelleen käynnistys tapahtuu äänettömästi ja erittäin nopeasti. Tämän toistuessa kymmeniä kertoja päivässä, saavutetaan jo yhden jakelulenkin aikana säästöjä niin päästöissä kuin polttoainekuluissakin. Kuljettajalle on kuitenkin jätetty valinnan vapaus, sillä järjestelmän saa kytkettyä pois päältä.

Lisätietoja: www.citroen.fi

Auto-Bon Oy / Citroën-viestintä