Autoverouudistus siirtää Citroën C-Zeron uuteen edullisempaan hintaluokkaan

Citroënin täyssähköauto C-Zero siirtyy 1.4. voimaan astuvan autoverouudistuksen myötä uuteen merkittävästi edullisempaan hintaluokkaan. Sen jälkeen nollapäästöisen liikenteen uranuurtajana toiminut Citroën C-Zero on lähes kymmenen tuhatta euroa aikaisempaa edullisempi. Uusi suositushinta 31 879 € siirtää sähköauton yhä useamman ulottuville.

Huhtikuun 1. päivänä voimaan astuvassa autoverouudistuksessa sähköautojen autoveroa on alennettu 12,2 prosentista viiteen prosenttiin. Toinen elementti hinnanmuutoksessa syntyy sähköautojen akkujen suuremman yhteistuotantomäärän kautta saatavien säästöjen myötä.

Uuden hintaposition kautta taajamaliikenteeseen suunniteltu päästötön sähköauto tulee yhä useamman autonkäyttäjän ulottuville.

Helppo ladata

Citroën C-Zeron lataus on tehty varsin helpoksi: kotona ja työpaikoilla auto voidaan ladata kaikista 16A sulakkeilla varustetuista tavallisista pistorasioista ja pysäköintialueilla sijaitsevista lämmitystolpista, joissa on vaatimustenmukainen ylivirtasuojaus. Auton kaksoispohjarakenteeseen sijoitettujen 88 akun yhteenlaskettu jännite on 330 volttia. Energiaa akkuihin voidaan varastoida enimmillään 16 kWh. Akkujen lataaminen täyteen tapahtuu noin seitsemässä tunnissa. Lataus tyhjästä täyteen maksaa Suomessa energian hinta ja siirtomaksut huomioiden noin kaksi euroa. EU-yhdistetyn kulutuksen mukaan mitattuna Citroën C-ZERO kulkee täydellä latauksella 150 km, jolloin sadan kilometrin matkan energiakuluksi muodostuu noin 1,40 €.

Normaalin latauksen rinnalla autossa on valmius pikalatausjärjestelmälle, jonka avulla akut voidaan ladata 80 % varaustasoon puolessa tunnissa.

GSM +358 400 210 490