Bifa aloittaa Opel-edustuksen Ahvenanmaalla

Bifa Ab ja Bassadone Automotive Nordiciin kuuluva Auto-Bon Oy tiivistävät yhteistyötään, jonka myötä Bifa aloittaa 1.11. myös Opelin jälleenmyyjänä sekä valtuutettuna huoltoliikkeenä Ahvenanmaalla. Bifalla on entuudestaan edustuksessaan Auto-Boniin kuuluva Citroën.

Olemme erittäin innoissamme, että saamme edustettavaksemme myös Opelin. Saksalaistaustainen Opel tuo asiakkaillemme lisää vaihtoehtoja ja toivottua kilpailua automarkkinalle. Lisäksi järjestely on kaikin puolin järkevä niin Auto-Bonin kuin Bifan kannalta, sillä autokauppa konsolidoituu koko Euroopassa nopeasti ja kannattava liiketoiminta edellyttää synergiaetujen löytämistä ja hyödyntämistä – Opelin tuominen saman katon alle Citroënin kanssa on tätä parhaimmillaan, sanoo Bifa Ab:n toimitusjohtaja Tony Saarinen.

Opel-merkillä on vahva ja uskollinen asiakaskunta ja paikallisena toimijana tulemme laittamaan itsemme ja persoonamme täysillä peliin Opel-asiakkaiden hyväksi ja tämän varmistamiseksi palkkaamme lisää ammattitaitoista henkilökuntaa, Saarinen jatkaa.

Opelin ja Citroënin mallistot ovat uudistuneet ja sähköistyneet vauhdikkaasti, ja lähiaikojen näkymät lanseerauksista sekä uutuustuotteiden saatavuudesta ovat hyvät. Uskomme, että Opelin tuominen Citroënin rinnalle Bifaan on kaikin puolin kannattava ja hyvä ratkaisu. Tavoitteenamme on, että Opelin ja Citroënin markkina-asema vahvistuu selvästi uuden yhteistyön ja uudistuvan tuotevalikoiman myötä, kommentoi Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Markus Vuolle.

Lisätietoja:

Tony Saarinen

Toimitusjohtaja, Bifa Ab

Puh. (018) 526 201

tony.saarinen@bifa.ax

Markus Vuolle

Toimitusjohtaja, Auto-Bon Oy

markus.vuolle@auto-bon.fi

Vuonna 1977 perustettu Bifa Ab Bilfirma on Ahvenanmaan johtava autotalo, joka toimii valtuutettuna jälleenmyyjänä ja huoltoliikkeenä Citroen-, Honda-, Mercedes-, Nissan-, Opel- ja Volkswagen-merkeille, sekä vielä valtuutettuna huoltoliikkeenä Skoda- ja Subaru-merkeille. Bifa myös maahantuo ja jälleenmyy Böckmann-merkkisiä hevoskuljetustrailereita, -autoja ja muita perävaunuja ammattikäyttöön. www.bifa.ax.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroën- DS-, Opel-, Peugeot-, Alfa Romeo- Jeep- ja Fiat-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.

Bassadone Automotive Nordic on osa yli 100-vuotiasta perheomisteista Bassadone Automotive Groupia. Bassadone maahantuo ja jälleenmyy useita automerkkejä eri Euroopan maissa. Vuonna 1997 perustettu Bassadone Automotive Nordic maahantuo Suomen markkinoille Citroën, Dacia, DS, Hyundai, Isuzu, Lotus, Peugeot, Opel, Renault, SsangYong ja Suzuki -merkkisiä ajoneuvoja. Baltian maihin Bassadonen maahantuomat automerkit ovat Citroën, Hyundai, Isuzu, Peugeot, Opel, SsangYong ja Suzuki. Vuonna 2021 yhtiöryhmän liikevaihto oli 635 miljoonaa euroa ja työllisti noin 440 autoalan ammattilaista.