CITROËN: vauhdikkaasti eteenpäin maailman suurimmalla markkina-alueella

CITROËN esittelee Shanghaihin vuonna 2008 perustetun suunnittelukeskuksen ensimmäisen konseptiauton, METROPOLIS -mallin yleisölle Aasian alueen suurimmassa autoalan tapahtumassa, Pekingin autonäyttelyssä. Ensiesittelyn jälkeen seuraa useita merkittäviä tapahtumia kuten esimerkiksi Shanghain maailmannäyttely. CITROËN osallistuu näihin tapahtumiin osoittaakseen kaikille, miten yritys haluaa kehittää toimintojaan maassa, josta on tullut suurin markkina-alue maailmassa.

Tavoitteemme on toimituskapasiteetin kasvu, joka perustuu palvelevaan verkostoon ja laadukkaisiin tuotteisiin CITROËN on toiminut Kiinassa lähes 20 vuoden ajan. Tällä hetkellä se on yksi merkittävimmistä ulkomaisista autoalan toimijoista Kiinassa, josta tuli vuonna 2009 CITROËNin toiseksi tärkein markkina-alue ja merkittävin uusien autojen markkina-alue maailmassa. CITROËNille viime vuosi oli ennätysvuosi uusien autojen myynnin suhteen: Kiinan myynti nousi 165 000 kappaleeseen (+57,5 %). Tulos oli keskimääräistä autokaupan kasvua (+54 %) parempi, joten CITROËN on yksi hyvin menestyneistä ns. joint venture -yhteisyrityksenä toimivista automerkeistä. CITROËN tekee parhaansa, jotta dynaaminen kehitys jatkuisi vuonna 2010. Ensimmäinen vuosineljännes osoitti, että kehitys on oikeassa suunnassa: uusien autojen myynti kaksinkertaistui vuoden 2009 kolmeen ensimmäiseen kuukauteen nähden. Keinot CITROËNin tavoitteiden saavuttamiseen ovat: o verkoston kehittäminen. Maaliskuun 2010 lopussa CITROËNilla on edustus 210 kaupungissa. Vuoden loppuun mennessä tavoitteena on edustus 230 kaupungissa ja erityisesti niissä osissa Kiinaa, joissa CITROËNilla ei vielä ole edustusta. CITROËN-verkostoon kuuluu nyt 27 uutta identifikaatiota kantavaa liikettä, jotka tekevät merkin uutta imagoa tunnetuksi. Vuoden loppuun mennessä niiden lukumäärä tulee olemaan 200. o CITROËN-mallit. C Elysée- ja C-Quatre-mallistot ovat menestyneet erittäin hyvin. Kun niihin lisätään CITROËN C5-mallin toimitukset, jotka alkoivat vuoden alussa, CITROËNin tarjonta kattaa 70 % Kiinan markkinoilla tarjolla olevista segmenteistä. CITROËN esittää: "Créative Technologie" Shanghaista Pekingiin CITROËN on juuri julkistanut uuden konseptiauton, joka sai nimekseen METROPOLIS. Shanghaihin vuonna 2008 perustettu CITROËNin kansainvälinen suunnittelukeskus halusi täyttää jatkuvasti laajenevan Kiinan markkina-alueen odotukset suunnitellessaan alusta alkaen uuden konseptiauton. METROPOLIS on kunnianosoitus maan valtavalle kehitykselle. Auto on esillä myös Shanghain maailmannäyttelyn Ranskan paviljongissa 1.5.—31.10.2010. METROPOLIS on upeasti muotoiltu, virtaviivainen loistoauto, joka jatkaa ja uudistaa limusiinien perinnettä, tuomalla siihen avantgardistisia piirteitä ja urheiluautojen dynamiikkaa. METROPOLIS-mallissa on modernien suurkaupunkien henkeä ja vastustamatonta vetovoimaa. CITROËN on halunnut yhdistää tyylin ja ekologisen ajattelun: konseptiauto on hybridikäyttöinen voimansiirtolinja, jossa sähkömoottori tuottaa osan käyttövoimasta. CITROËN esittäytyy Pekingin automessuilla 23.4.2010 alkaen. Esillä on 16 automallia, joista osa on sarjatuotannossa olevia malleja ja osa konseptiautoja. Konseptiautot esitellään Créative Technologie -henkisellä osastolla, jonka teemana on ympäristö.

Avainsanat: