Citroën avaa DS-malliston tulevaisuuden verhoa Saksassa

Citroën luotaa Frankfurtin Autonäyttelyssä DS-malliston mahdollista laajentumista. Mukana ovat maasturi ja Racing-ominaisuuksilla terästetty pieni avoauto.

Citroën laajentaa tarjontaansa myös DS-premiummallistonsa osalta. Frankfurtin Autonäyttelyssä autoilijoiden mielenkiintoa mitatakseen Citroën tuo esille DS-sarjan mahdollisia uusia jäseniä.

Citroën DS3 Racing - konseptiauto; äärimmäisen tyylikästä urheilullisuutta

Goodwood Festival of Speed-tapahtumassa viime heinäkuussa esitelty auto yhdistää Citroën DS3 Racing -mallin vahvuudet DS3 Cabrio -mallin hienostuneisuuteen. Ajatus on onnistunut, sillä Citroën DS3 Cabrion rakenne on erittäin toimiva, mikä tekee autosta ketterän ja eloisan.

DS3 Cabrio Racingin mattaharmaa Moondark-maalipinta, 19 tuuman kiiltävät vanteet, ovikahvojen Black Chrome -kromiosat sekä takaluukun ja taustapeilien koristelu antavat jo ensi silmäyksellä erittäin persoonallisen ja sporttisen vaikutelman.

Konseptissa on hyödynnetty Citroën Racing-autojen tietotaitoa hiilikuiturakenteissa, jarruissa ja jousituksessa, sekä 1,6 litraisen ja 202-hevosvoimaisen moottorin osalta.

Wild Rubis – DS-malliston villikissa

Viime huhtikuussa Shanghaissa esiteltyWild Rubis -konseptiauto on nyt ensimmäistä kertaa Euroopassa. Se ennakoi Citroënin tulevaa SUV-mallia. Wild Rubis jalostaa malliston ominaisuuksia helposti tunnistettavalla, vahvalla ja tunteisiin vetoavalla tyylillään, jossa on kuitenkin myös hienostuneita yksityiskohtia.

Tässä SUV-auton muunnelmassa yhdistyvät tehokkuus ja hienostuneisuus. Voimakas ja vakuuttava auto jatkaa DS-malliston perinteitä: se on kapinallinen ja villi, mutta myös harkittu ja hienostunut.

Wild Rubis -konseptiauto on varsinainen villikissa, jonka katseesta full LED -ajovalot tekevät hypnoottisen. Se on myös ympäristöystävällinen vaihtoehto Full-hybrid Plug in -teknologiansa ansiosta, jolla se saavuttaa huomattavan hyvät toiminta-arvot: 50 km:n toimintasäteen, 295 hv:n tehon ja 43 g/km:n CO2-päästötason.

Lisätietoja: www.citroen.fi

Auto-Bon Oy / Citroën-viestintä