Citroën C1 Urban Ride-konsepti keräsi yleisön tuen

Pariisin Autonäyttelyssä esitelty Citroën C1 Urban Ride-konseptimalli keräsi yleisön vankan tuen. Asiakkaiden mielipide on viemässä autoa tuotantoon. Konseptista saattaa tulla tuotantoauto vuoden 2016 aikana.

Citroën toi C1 Urban Ride-konseptiauton Pariisin Autonäyttelyyn syyskuussa luodatakseen asiakkaiden mielenkiintoa uutta mahdollista mallia kohtaan. Näyttelyn aikana Citroënin osastolla suoritettiin kyselytutkimus, jonka perusteella 82 % kyselyyn osallistuneista näyttelyvieraista haluaisi nähdä konseptiauton etenevän tuotantoon saakka. Kyselyyn vastasi yli 16 000 henkilöä.

Toive voi toteutua, sillä Citroën Automobilesin toimitusjohtaja Linda Jackson on vahvistanut Automotive News Europen haastattelussa, että mikäli yleisön vastaanotto Urban Ride-konseptille on lämmin, konseptin vieminen tuotantoon saakka on lähellä. Citroën C1 Urban Ride on SUV-tyylinen joka paikan ja – kelin pikkuauto, jonka suorituskykyä korostavat helmalevikkeet ja vahvat pyöräkoteloiden kaaret. Etenemiskykyä edesauttaa 15 mm vakiomallia korkeampi maavara. Vahvistusta mahdollisesta C1 Urban Ride-konseptin etenemisestä tuotantoon saakka odotetaan Geneven Autonäyttelyssä maaliskuussa 2015.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.