• Auto-Bon Oy/

Citroën C4 by Loeb: Erikoisvarusteltu Citroën C4 by Loeb tarjoaa tuntumaa maailmanmestarin työkalusta

Citroën tuo loppukesän piristykseksi markkinoille rallin moninkertaisen maailmanmestarin Sebastien Loebin nimeä kantavan erikoismallin. Vauhdikkaan urheilijan signeerauksia kantava malli kunnioittaa Loebin saavutuksia 150 hevosmaisen turbomoottorin ja korkean varustetason voimin.

Sebastian Loeb on häikäisevällä ralliurallaan saavuttanut lähes kaiken mahdollisen. Ranskalaiskuljettaja on voittanut maailmanmestaruuden viidesti, osakilpailuvoittoja on kertynyt tähän mennessä 52 kappaletta ja hän on saavuttanut myös eniten voittoja yhden kauden aikana eli rikkonut ennätykset kaikilla osa-alueilla. Suomalaiset kuljettajat ovat saaneet tästä vaatimattomasta ranskalaismiehestä haasteen, jota on vaikea sivuuttaa. Taistelua mestaruudesta käydään hienostuneesti, koska Sebastienia kunnioitetaan harrasmiesmäisenä kuljettajana, jollaisina on totuttu parhaita suomalaiskuljettajiakin pitämään. Napakasti ennen Suomen MM-rallia tuo Citroën Suomen markkinoille Sebastien Loebin nimeä kantavan C4 erikoismallin. Se perustuu WRC-ralliauton perustana käytettyyn kolmioviseen coupe-koriin. Citroënin loistavan kilpailumenestyksen innoittamana valmistettava erikoiserä on numeroitu yksittäiskappaleiksi. C4 by Loeb tuo arkiliikenteeseen taloudellista turvallisuutta ja hienostunutta ylellisyyttä. Ylellisyyden alleviivaavat tummennettu lasikatto, korin värinen takaspoileri, automaattinen kaksialueilmastointi, kymmenpuolaiset 17” alumiinivanteet, pirteä musta-punainen erikoisverhoilu ja sisustan urheilulliset alumiinikoristeet. Turvallisuus lähtee lujasta teräskorista, joka on taannut menestyksen myös raskaissa ralleissa. Se on varustettu kaikilla nykyaikaisimmilla turvavarusteilla, joita tuotantoautoissa käytetään. Turvallisuuden ja taloudellisuuden olennainen osatekijä on voimakas 1,6-litrainen pakokaasuahdettu bensiinimoottori, joka on kokoluokassaan pieniruokainen. Yhdistetyn EU-normin mukainen kulutus on vain 6,9 litraa sadalla kilometrillä tarkoittaen kookkaista vanteista huolimatta 164 gramman päästötasoa. 150- hevosvoimainen moottori takaa vaivattoman etenemisen ja turvallisen ohituskiihtyvyyden suurella 240 Nm:n vääntömomentilla, joka saavutetaan laajalla 1400 – 4000 kierrosalueella. Kuusiportainen vaihteisto on räätälöity juuri tätä voimanlähdettä varten. Vaihdevälit ykkösestä viidenteen on porrastettu varsin lähelle toisiaan kiihtyvyyden parantamiseksi. Suurin, eli kuudes vaihde on kuitenkin jätetty huomattavasti pidemmäksi, jotta sen avulla voidaan ylläpitää taloudellisia maantienopeuksia. Maantiekulutus on EU-normin mukaisesti ilmoitettuna vain 5,3 litraa / 100 km. Uuden C4 by Loeb erikoismallin autoveroton hinta on 19 090 euroa, arvioitu autovero on 5898,41 € jolloin kokonaishinnaksi muodostuu ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja 24 988,41 €.