CITROËN C4 CACTUKSEN HINNAT ALKAVAT 17 990 EUROSTA

Suurta mielenkiintoa kaikkialla Euroopassa herättänyt uuden tyylisuunnan Citroën C4 Cactus lanseerataan Suomessa kesän jälkeen. Uutuuden erittäin kilpailukykyiset ennakkomyyntihinnat pistävät lisää vauhtia keskusteluun. Hinnoistaan huolimatta Citroën C4 Cactus ei ole halpatuote, vaan lähestyy autoilua uudesta rohkean käytännöllisestä näkökulmasta.

Citroën C4 Cactus säväytti Geneven Autonäyttelyssä edustamalla nykyaikaan sovitetulla tyylipuhtaalla tavalla automerkin perustajan Andre Citroënin näkemystä käytännöllisestä autoilusta.

Hänen ajatusmaailmansa mukaan auton piti olla persoonallisesti muotoiltu, teknisesti luotettava, pelkistetty olematta tylsä ja edistyksellisesti lähestyä autoilua käytännöllisyyden kautta.

Uusia ideoita erittäin kilpailukykyiseen hintaan

Citroën C4 Cactus tuo autoilijoiden ulottuville suuren osan Andre Citroënin tavoitteista, muistuttaen näin merkin alkuperäisistä juurista. Uudet ideat, kuten airbump- kolhusuojat, kattoon asennettu matkustajan turvatyyny ja suoraan kuljettajan eteen sijoitettu pelkistetyn selkeä digitaalinen mittaristo alleviivaavat C4 Cactuksen uutta tapaa lähestyä autoilua eräänlaisen minimalismin kautta olematta silti huokean oloinen.

Esteettinen muotoilu yhdessä tarkkaan hiottujen yksityiskohtien kanssa sai näyttelyvieraat tutustumaan tulevaan uutuuteen huolellisesti. Sisustuksessa minimalistinen tyylikkyys huokuu kojelautaan sijoitetusta asiakirjalokerosta, jonka kansi ja avausmekanismi muistuttavat arvokkaan käsilaukun kansiosaa. Sama linja jatkuu ovien sisäkahvoissa, jotka on valmistettu tukevasta, korkealuokkaisesta nahasta.

Uudet varustetasot

Automaailman perinteisten varustetasoja kuvaavien nimikointien sijaan Citroën C4 Cactus viestii varustetasoista uuteen ajatteluun sopivilla nimillä. Perusvarustetaso kantaa nimeä Live, seuraava tunnetaan nimellä Feel, kolmas varustetaso löytyy nimen Feel Good takaa ja korkein tuntee nimen Shine.

Perusvarustetaso Live ei kuitenkaan ole spartalainen, vaan se tarjoaa ostajalle perusvarusteina jo kosketusnäytön, josta ohjataan auton keskeisiä toimintoja, LED-päiväajovalot, pesunestettä säästävän MacigWash-järjestelmän, vakionopeudensäätimen, audiojärjestelmän ja rengaspainetunnistimen. Feel-varustetaso tuo lisää ilmastoinnin, nahkakehäisen ohjauspyörän ja täydennystä audiolaitteistoon. Feel Good-lisää edelleen listaa mm. 16”- alumiinivanteilla. Korkein varustetaso eli Shine sisältää edellisten varustetasojen lisäksi automaatti-ilmastoinnin, tuulilasinpyyhinten sadetunnistimen, värillisen peruutuskameran ja navigoinnin.

Ennakkomyynti alkaa heti, lanseeraus kesän jälkeen

Citroën C4 Cactuksen ennakkomyynti alkaa 9.5.2014. Ensimmäiset autot voidaan toimittaa asiakkaille elokuun lopulla ja varsinainen kaupallinen lanseeraus on syyskuun alussa.

Citroën C4 Cactus ennakkomyyntihinnat:

Bensiinimoottoriset mallit

VTi 82 Live                                                                                          17 993,25 €

VTi 82 Feel                                                                                          19 396,02 €

VTi 82 Feel Good                                                                                19 791,75

VTi 82 Shine 105                                                                                 21 794,16 €

e-VTi 82 Feel ETG Automaatti 98                                                        20 317,33

e-VTi 82 Feel Good ETG Automaatti 98                                              20 707,64

e-VTi 82 Shine ETG Automaatti 98                                                      22 682,70 €

Dieselmoottoriset vaihtoehdot

e-HDi 92 Live ETG6 Automaatti 92                                                      20 998,25

e-HDi 92 Feel ETG6 Automaatti                                                          22 366,32 €