CITROËN C4 CACTUKSEN MYYNTI ALKAA

Suurta mielenkiintoa jo ennen varsinaisen myynnin aloitusta myös Suomessa herättänyt uuden tyylisuunnan Citroën C4 Cactus tuodaan markkinoille syyskuun ensimmäisessä viikonvaihteessa. Edullisista hinnoistaan huolimatta Citroën C4 Cactus ei ole halpatuote, vaan lähestyy autoilua uudesta rohkean käytännöllisestä näkökulmasta käytännöllistä muotoilua unohtamatta.

Citroën C4 Cactus tuo autoilijoiden ulottuville suuren osan merkin perustajan Andre Citroënin tavoitteista, muistuttaen näin merkin alkuperäisistä juurista. Andre Citroënin ajatusmaailman mukaan auton piti olla persoonallisesti muotoiltu, teknisesti luotettava, pelkistetty olematta tylsä ja edistyksellisesti lähestyä autoilua käytännöllisyyden kautta. Uudet ideat, kuten airbump- kolhusuojat ja suoraan kuljettajan eteen sijoitettu pelkistetyn selkeä digitaalinen mittaristo alleviivaavat C4 Cactuksen juuri tätä tapaa lähestyä autoilua eräänlaisen minimalismin kautta olematta silti huokean oloinen.

Citroën C4 Cactus tarjoaa 4,16 metrin kokonaispituuteen nähden myös reilut sisätilat. Kattoon asennettu matkustajan turvatyyny on sallinut kojetaulun asentamisen tavanomaista edemmäs, ja etuistuinten selkänojien tilaa luova muotoilu tuo tuntuvasti lisää jalkatilaa takamatkustajille.

Radio Suomipop muuttui Ranska-teemaiseksi

Citroën C4 Cactuksen markkinoille tuontiin liittyi myös suomalaisesta musiikista tunnetun Suomipop-radiokanavan muuntuminen Ranska-teemaiseksi lanseerausviikon ajaksi. Lanseerauksen ajan ranskalaisuus kuuluu ääniaalloilla ja näkyy kanavan on-line ja some-sisällössä uudella tavalla.

- Citroën C4 Cactus tarjoaa markkinoille jotain mitä ei ole ennen nähty. Tätä kautta halusimme tuoda myös markkinointiimme mukaan uutta ja ennen kokematonta, sanoo Citroënin myynti- ja markkinointipäällikkö Kasper Jansson.

Uudet varustetasot

Automaailman perinteisten varustetasoja kuvaavien nimikointien sijaan Citroën C4 Cactus viestii varustetasoista uuteen ajatteluun sopivilla nimillä. Perusvarustetaso kantaa nimeä Live, seuraava tunnetaan nimellä Feel, kolmas varustetaso löytyy nimen Feel Good takaa ja korkeimmat tuntevat nimet Shine ja Shine Bright.

Perusvarustetaso Live ei kuitenkaan ole spartalainen, vaan se tarjoaa ostajalle perusvarusteina jo kosketusnäytön, josta ohjataan auton keskeisiä toimintoja, LED-päiväajovalot, tuulilasin pesunestettä säästävän MacigWash-pesurin, vakionopeudensäätimen, mäkilähtöavustimen (e-HDi) audiojärjestelmän ja rengaspainetunnistimet. Feel-varustetaso tuo varusteisiin lisää ilmastoinnin, nahkakehäisen ohjauspyörän ja audiolaitteiston laajennusta tukevan Connecting Box-paketin. Feel Good monipuolistaa varustetarjontaa mm. 16”- alumiinivanteilla. Toiseksi korkein varustetaso eli Shine sisältää edellisten varusteiden lisäksi automaatti-ilmastoinnin, tuulilasinpyyhinten sadetunnistimen, värikuvaa näyttävän peruutuskameran ja navigoinnin. Ylin varustetaso Shine Bright kruunaa vakiovarusteiden tarjonnan tyylitellyillä tummanharmailla 17” vanteilla ja Airbump- ja korinväriyhdistelmillä, joita muihin varustetasoihin ei ole tarjolla.

Bensiini- ja dieselmoottorit ovat saatavissa Stop&Start-mikrohybridijärjestelmällä, joka sammuttaa ja uudelleen käynnistää moottorin automaattisesti auton pysähtyessä esimerkiksi liikennevaloihin pienentäen polttonesteen kulutusta ja CO2-päästöjä. Citroën C4 Cactus-malliston CO2-päästöt ovat pienimmillään 82 g /km.

Citroën C4 Cactus-malliston suositusmyyntihinnat, ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja:

Bensiinimoottoriset mallit

VTi 82 Live*                                                      17 993,25 €