Citroën C8 sai huippudieselin

Citroënin suurin tila-auto C8 sai vuoden vaihtuessa ulkonäköuudistuksia ja mallisto laajeni 125 kilowatin tehoisella HDi-moottorilla.

Citroën päivitti vuoden 2008 aluksi tila-auto C8:n. Auton ulkonäköön tehtiin kohennuksia, jotka tuovat autoon lisää ylellisyyttä. Uudistuksiin kuuluvat muun muassa kromilistojen lisääminen etupuskuriin ja jäähdyttäjän säleikön kehysten uusiminen. Peruutusvalot ovat vuosimallin 2008 C8:ssa läpikuultavat ja myös Citroën-logoa on ehostettu. Sisätiloihin on lisätty mustaa väriä. Kosketettavat pinnat, kuten tuuletusventtiilien säätönupit ja hansikaslokeron kahva on maalattu pehmeällä maalilla miellyttävämmän tuntuman aikaansaamiseksi.

Uudistuneen C8:n moottorivalikoimassa ovat edelleen kaksilitrainen 103 kilowatin (140 hv) tehoinen bensiinimoottori sekä 88 (120 hv) ja 100 kilowatin (136 hv) tehoiset HDi-dieselmoottorit. Uutena moottorivaihtoehtona C8:aan saa nyt myös kaksoisahdetun 125 kilowatin (170 hv) tehoisen 2,2-litraisen HDi-moottorin, jonka suurin vääntömomentti on 370 Nm/1500 r/min.

Moottorissa on kaksi samankokoista kiinteäsiipistä ahdinta, joista vain toinen on käytössä moottorin käyntinopeuden ollessa alle 2700 r/min. Käyntinopeuden kiihtyessä nopeammaksi myös toinen ahdin tulee mukaan tarjoten parhaan mahdollisen suorituskyvyn esimerkiksi ohitustilanteissa. Kaikkien dieselmoottorien yhteydessä on kuusivaihteinen käsivalintainen vaihteisto. Kuusivaihteinen automaattivaihteisto tulee HDi 170:n valikoimaan myöhemmin tänä vuonna. Kaksoisahdetulla HDi-moottorilla varustetun C8:n polttoaineenkulutus on ainoastaan 7,2 l/100 km ja CO2-päästö 191 g/km.

Citroën C8 on jo perusversiona erittäin hyvin varusteltu tila-auto. Vakiovarusteisiin kuuluvat muun muassa nopeudenrajoitin, vakionopeudensäädin, ajotietokone, CD-radio, automaattinen ilmastointilaite, peruutustutka, lukkiutumaton jarrujärjestelmä, ESP-ajonvakautus, kuusi turvatyynyä sekä pysäköintitutka eteen ja taakse. Lisävarusteista mainittakoon NaviDrive-telematiikkajärjestelmä. Se sisältää navigointijärjestelmän suurella värinäytöllä, integroidun GSM-puhelimen sekä 30 gigabitin kovalevyn, josta 10 gigabittiä on varattu musiikkitiedostoille.

Uudistunut Citroën C8 tulee Suomeen helmikuussa 2008.

Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 010 569 7225

Median edustajat voivat rekisteröityä Citroënin kansainvälisille lehdistösivuille osoitteessa www.citroen-press.com. Sivuilta löytyy muun muassa kuvia sekä tehtaan tiedotusmateriaalia.