CITROËN DS4:N MYYNTI ALKAA

Maailman kauneimmaksi autoksi valitun Citroën DS4:n myynti alkaa syyskuun ensimmäisenä viikonvaihteena. Citroën DS4 yllättää monellakin tavalla, ennen kaikkea muotoilullaan, varustelullaan ja viimeistelyllään. Se on poikkeuksellisen yksilöllinen auto.  Citroën DS4 on herättänyt paljon mielenkiintoa – uutuutta on esitelty mm. koko Suomen kiertäneellä ”DS by Citroën”- kiertueella ja kesän erilaisissa yleisötapahtumissa.

Muotoilultaan DS4 on tyylipuhdas viisiovinen coupé. Tarkkaan harkittujen korilinjojen ansiosta katto näyttää taaksepäin laskeutuvalta, kuten alkuperäisessä Citroën DS:ssä. Huolellisen suunnittelun ja mitoituksen ansiosta sisäkorkeus on riittävä tarjoamaan riittävästi pääntilaa kolmelle takamatkustajalle.

Citroën DS4:n matkustamo on viimeistelty valoisaksi, viihtyisäksi ja ylelliseksi. Valoa koko matkustamoon antaa pitkälle kattoon ulottuva panoraamatuulilasi. Se tarjoaa myös mahdollisuuden katsoa 45° kulmassa yläviistoon, mistä on hyötyä kaupunkiliikenteessä liikennevaloja, kaistaopasteita yms. tähystettäessä. Tuulilasin yläosaa voidaan haluttaessa peittää erikseen kuljettajan ja matkustajan puolella liukuvilla peitelevyillä, joihin on yhdistetty myös häikäisysuojat. Runsaan luonnonvalon lisäksi DS4:n matkustamossa on tunnelmavalot, joiden tarkoituksena on auttaa matkustajia hahmottamaan sisätilaa pimeän aikana.

Luovan teknologian mukavuus- ja turvaratkaisuja

Tunnuslauseensa "Créative Technologie" mukaisesti Citroën on pakannut DS4:ään varusteversiosta riippuen runsain mitoin varustusta, joka on syntynyt uuden ajattelutavan ja uuden teknologian kautta:

- Tilaäänijärjestelmä, joka antaa aivan uutta nautintoa musiikin kuunteluun.

- Hierontaistuimet: kummankin etuistuimen selkänojassa on sähköinen lantion hierontaa antava laite.

- Lukuisia valinnan mahdollisuuksia, joissa kuljettaja voi tehdä ohjaamon mieleisekseen: varoitus- ja merkkiääniin on tarjolla neljä erilaista ääniympäristöä (Jungle fantasy, Urban Rythmik, Classic ja Crystal symphony), mittariston taustaväriksi on säädettävissä useita vaihtoehtoja valkoisesta siniseen, ja automaattisäätöiselle ilmastoinnille käyttäjä voi valita mieleisensä toimintatehon kolmesta vaihtoehdosta: mieto, keskinkertainen tai tehokas. Tämä vaikuttaa puhallusilman virtausnopeuteen ja lämpötilaan.

- Sumuvaloihin on yhdistetty kulmavalot, jotka antavat lisää valaistusta kadunkulmissa ja jyrkissä mutkissa oikealla tai vasemmalla jopa 75° kulmassa. Kulmavalot toimivat automaattisesti, kun lähivalot ovat sytytettyinä ja suuntavalo kytketään tai ohjauspyörää käännetään 60 astetta.

- Katvealueen näyttö toimii samalla periaatteella kuin pysäköintitutka eli neljällä ultraäänianturilla, jotka valvovat ns. kuollutta kulmaa auton oikealla ja vasemmalla puolella. Valvonta-alue ulottuu noin viiden metrin päähän takapuskurista ja 3,5 metriä kyljestä sivulle päin, Jos tällä alueella on toinen ajoneuvo, ulkotaustapeiliin syttyy merkkivalo. Järjestelmä toimii nopeusalueella 12–140 km/h.

- Tasanopeudensäädin/nopeudenrajoitin, johon voidaan ennakkoon ohjelmoida erilaisia nopeusrajoituksia. Näin nopeudenrajoitinta on helpompi käyttää ajon aikana.

Euro NCAP- törmäystestin yhteydessä DS4:lle myönnettiin jo neljäntenä Citroën- mallina tavoiteltu Euro NCAP Advanced – tunnustuspalkinto eTouch-palvelusta. Se sisältää ­autoon liitettyjä turvallisuutta lisääviä oheispalveluja kuten automaattisen hätäkutsun ja yhteys tiepalvelun. Ne ovat käytettävissä ilmaiseksi vuorokauden ympäri autoon integroidun SIM- kortin avulla.

Kilpailukyinen

DS4 esitellään Suomessa kuudella huippunykyaikaisella ja Euro 5 –päästönormit täyttävällä moottorivaihtoehdolla. Bensiinimoottorit on kehitetty yhteistyössä BMW:n kanssa.

Koko mallisto on hinnoiteltu erittäin kilpailukyiseksi. Kiteytettynä suositusvähittäishinnat ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja ovat seuraavat:

Bensiinimoottorit ja varustetasot:

-          VTI 120 Chic, hinta alkaen 23995,89 euroa

-          VTI 120 So Chic, hinta alkaen 26999,89 euroa

-          THP 156 So Chic BMP6-automaatti, hinta alkaen 30994,52 euroa

-          THP 200 Sport Chic, hinta alkaen 35994,95 euroa

Dieselmoottorit ja varustetasot:115

-          HDi 112 Chic, hinta alkaen 25997,78 euroa

-          HDi 112 So Chic, hinta alkaen 28908,58 euroa

-          e-HDi 112 So Chic, hinta alkaen BMP6-aut. Stop&Start, hinta alkaen 30996,82 euroa

-          HDI 163 Sport Chic, hinta alkaen 34994,85 euroa

Lisätietoja Citroën DS4- mallistosta saa helposti osoitteesta www.citroën.fi