Citroën hätkähdyttää Frankfurtin autonäyttelyssä; esillä ensikertaa C-Sportlounge

Rohkean urheilullisesti muotoiltu Citroënin uusi konseptiauto ensiesitellään Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä. Autonäyttely avataan lehdistölle 12.9 ja yleisölle 15.9.2005. Citroën on esitellyt lyhyen ajan sisällä paljon uusia tuotantomalleja, mm. uuden C4-malliston. Tulevaisuuden uusien mallien automuotoilun linjoja ja trendejä esittelee nyt C-Sportlounge. Konseptiautossa on noudatettu Citroënin muotoilun perinteitä. Akseliväli on pitkä, kertoen auton suurista sisätiloista. Perän ylitys on lyhyt ja keulan taasen pidempi, näin autolle muodostuu selvä suunta. Aerodynaamiseen muotoiluun on kiinnitetty erityistä huomiota, ja ilmanvastuskerroin onkin vain 0,26. Keulan muotoilun hätkähdyttävin piirre ovat suuret ilmanottoaukot. Niiden yläpuolelta lähtevät voimakkaasti muotoillut ajovalot, joiden muotolinja ulottuu aina B-pilariin asti. Matkustamo on suunniteltu neljälle henkilölle. Coupémaisista muodoista huolimatta sisään astuminen on helppoa, koska autossa on neljä ovea. Takaovet aukeavat kuin ns. kaappariovet eli vastakkain etuoviin nähden. Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 010 569 7225 Käy rekisteröitymässä Citroënin lehdistösivuille osoitteessa www.citroen-press.com. Sivuilta löytyy muun muassa lisää kuvia sekä tehtaan tiedotusmateriaalia.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.