Citroën ja Peugeot julkaisseet tarkastuskampanjan

Citroënille ja Peugeotille autojen turvallisuus on ensisijainen asia. Jos autoissa havaitaan mahdollisesti niiden turvallisuusteen tai toimivuuteen vaikuttavia tekijöitä, puututaan tilanteeseen välittömästi. Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä on tänään julkaistu tarkastuskampanja, joka koskee tiettynä ajanjaksona Citroën- ja Peugeot-autoissa käytettyä moottorin ohjainlaitetta.

Tarkastuskampanjan piiriin kuuluvien autojen moottorin ohjainlaitteen ohjelmistoa päivitetään valtuutetun merkkihuoltoliikkeen toimesta. Uudella ohjelmistolla parannetaan jarrutehostimen toiminnan tarkkailua ja samassa yhteydessä auton jarrutehostuksen toimintaan vaikuttavat komponentit tarkistetaan.

Tarkastuskampanjalla halutaan ennaltaehkäistä mahdollisia ongelmatilanteita, jolloin tietyissä käyttöolosuhteissa ikääntyneen öljyn aiheuttama reaktio saattaa johtaa alipainepumpun toiminnan heikkenemiseen.

Tarkastuskampanjan piiriin kuuluu Suomessa yhteensä 1 243 Citroën-merkkistä ja 2 242 Peugeot-merkkistä, 3-sylinterisellä PureTech-moottorilla varustettua henkilöautoa, jotka on valmistettu maaliskuun 2013 ja maaliskuun 2017 välillä. Kampanjaan kuuluvien autojen omistajat tulevat saamaan tarkastuskampanjakutsun.

Toimitettavan tarkastuskampanjakutsun lisäksi Peugeot-merkkisen ajoneuvon omistajien on mahdollista tarkistaa valmistenumeron perusteella, kuuluuko oma auto tarkastuskutsun piiriin verkkosivulla: https://www.peugeot.fi/huoltopalvelut/yhteyspalvelut/tarkista-ajoneuvosi-takaisinkutsukampanjat.html .Citroën-merkkisten autojen omistajat voivat vastaavasti halutessaan varmistua, kuuluuko oma auto tarkastuskutsun piiriin verkkosivulla: https://www.citroen.fi/tarkastuskampanja/ .

Suomessa ei ole tiedossa yhtään julkaistuun tarkastuskampanjaan liittyvää vahinkotapausta. Auton käyttöä voi jatkaa normaalisti, mutta tarkastuskutsun saaneita pyydetään olemaan yhteydessä lähimpään valtuutettuun merkkihuoltoon.

LISÄTIEDOT MEDIALLE:
Auto-Bon Oy, Citroën ja Peugeot maahantuonti
pr-päällikkö Katja Ruuskanen

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä Citroën ja Peugeot -merkkejä Baltiassa. Auto-Bon Oy on osa Bassadone Automotive Groupia. Auto-Bon Oy:n maahantuomien tuotteiden jälleenmyynti- ja huoltoverkosto kattaa koko maan.