CITROËN muodostaa DS-mallistolle oman muotoiluosaston

Citroën on päättänyt organisoida uudelleen muotoiluosastonsa. Nykyinen koko mallistoa suunnitteleva muotoiluosasto jaetaan kahteen yksikköön. Kesäkuun alusta lähtien Citroën DS- malliston muotoilu suoritetaan omalla tahollaan ja perinteisempää tyylilinjaa edustavan C-malliston linjat piirretään omassa yksikössään.

Citroën toi DS- malliston markkinoille Euroopassa kaksi vuotta sitten. Yksilöllisesti ja rohkeasti muotoiltu DS- mallisto on saanut vankan jalansijan Citroënin malliperheessä. Tähän mennessä DS3-, DS4- ja DS5-malleja on rekisteröity Euroopassa yhteensä yli 200 000 kappaletta. Nyt toteutettavan organisaatiomuutoksen avulla Citroën saa lisää resursseja laajentaa DS-malliston tarjontaa erityisesti Kiinan kasvavia markkinoita silmällä pitäen.

1.6.2012 lähtien laajenevan Citroën DS- malliston muotoilusta vastaa muotoilujohtaja Thierry Metroz ja C-malliston muodoista Alexandre Malval. Alexandre Malval on vastannut aikaisemmin Citroënin ylemmän keskiluokan autojen, kuten C5 ja DS5, muotoiluprojekteista.

GSM +358 400 210 490