Citroën on Neste Oil Rallin virallinen automerkki

Citroënin suomalainen maahantuoja Auto-Bon Oy on solminut Suomen MM-osakilpailun Neste Oil Rallin järjestäjän AKK Sports Oy:n kanssa mittavan yhteistyösopimuksen. Citroën on Suomen MM-rallin virallinen automerkki.

Suomen MM-osakilpailun Neste Oil Rallin uusin yhteistyökumppani on rallin hallitseva maailmanmestari automerkki Citroën, jonka suomalainen maahantuoja Auto-Bon Oy on solminut Neste Oil Rallin järjestäjän AKK Sports Oy:n kanssa yhteistyösopimuksen. Auto-Bon Oy toimittaa Suomen MM-rallijärjestäjän käyttöön Citroën-autoja, jotka näkyvät tapahtumassa monin eri tavoin niin reitillä kuin myös sen ulkopuolella.

- Mikko Hirvosen siirtyminen Sèbastien Loebin rinnalle Citroën Total World Rally Teamin kuljettajaksi avasi meille mahdollisuuden yhdessä päämiehemme kanssa ryhtyä yhteistyöhön maailman parhaan MM-rallin kanssa.

- Pohjoismaiden suurin yksittäinen yleisöä liikuttava urheilutapahtuma on nuorekkaalle ja uudistuvalle Citroënille sopiva ympäristö esitellä laajasti uudistuvaa tuoteperhettämme. Tulemme näkymään Neste Oil Rallin reitillä, huoltoparkissa ja Jyväskylän kaupungissa kilpailuviikon aikana voimakkaasti, lupaa Auto-Bon Oy:n toimitusjohtaja Klaus Pohjala.

Citroën on ralliautoilun hallitseva maailmanmestari sekä kuljettajien että valmistajien sarjassa. Citroën Racingin väreissä kaudella 2012 ajavat rallin kahdeksankertainen maailmanmestaripari Sébastien Loeb ja Daniel Elena sekä Suomen Mikko Hirvonen kartanlukijanaan Jarmo Lehtinen. Kuluvalla kaudella kahden ensimmäisen MM-osakilpailun jälkeen Citroën-kuljettajat pitävät MM-pisteissä kaksoisjohtoa. Loeb on kärjessä 39 pisteellä jaMikko Hirvonenajaa kakkosena 32 pisteellä.

Suomen MM-osakilpailu, Neste Oil Ralli, on vuosittain ajettava FIA:n rallin MM-sarjan kahdeksas osakilpailu, jonka päivämäärä on 2.-4. päivä elokuuta. Tapahtuma on Pohjoismaiden suurimpia vuosittaisia yleisötapahtumia, ja myös kilpailijamäärältään yksi MM-sarjan suurimmista.