Citroën uudella miehityksellä rallin MM-sarjaan

Rallin merkkimestaruuden kahdeksan kertaa voittanut Citroën muuttaa kilpailustrategiaansa ja lähtee alkavaan kauteen pääosin uusitulla kuljettajakokoonpanolla. Tallin Citroën DS3 WRC-autoja ajavat ensi kaudella kaikissa MM-ralleissa Kris Meeke ja Mads Østberg. Khalid Al Qassimi ajaa neljä kilpailua.

Citroën Racing on voittanut automerkkien maailmanmestaruuden kahdeksan kertaa vuosien 2003-2012 välisenä aikana. Samaan aikaan Sébastien Loeb kirjasi yhdeksän peräkkäistä kuljettajien maailmanmestaruutta.

Kaudesta 2014 alkaen Citroën Racing muuttaa lähestymistapaansa rallin kuninkuusluokkaan. Nyt tavoitteena on löytää nuoria nälkäisiä kuljettajia, jotka eivät vielä ole aivan onnistuneet murtautumaan lajin terävimpään kärkeen mutta omaavat siihen tarvittavat kyvyt.

Junioreiden maailmanmestaruuden ja IRC-mestaruuden voittanut Pohjois-Irlantilainen Kris Meeke on toistaiseksi urallaan ajanut 10 rallia WRC-autolla. Vähäisestä kokemuksestaan huolimatta hän väläytti mm. viime kesän Neste Rally Finlandissa nopeudellaan saadessaan ”keikkakuljettajan” paikan Citroën DS3 WRC-autolla.

26-vuotias Mads Østberg puolestaan on sopii hyvin määritelmän ”nuori ja nälkäinen” alle. Urallaan 65 MM-rallia ajanut norjalainen on sijoittunut MM-pisteille 40 kertaa ja kolmen parhaan joukkoon seitsemässä MM-rallissa. Päättyneellä kaudella hän sijoittui kuljettajien sarjan kuudenneksi keräten pisteitä kaikista ajamistaan osakilpailuista.

Tallin pääyhteistyökumppanin Abu Dhabin värejä kantava Klalid Al Qassimi ajaa tallin kolmatta autoa Ruotsin, Portugalin, Italian ja Espanjan MM-ralleissa.

Lisätietoja: www.citroen.fi

Auto-Bon Oy / Citroën-viestintä