Citroënin helmikuun kuukausitiedote

• Uutta naisenergiaa PSA:n johtotehtäviin

• PSA ja Kanadan Quebec yhteistyöhön sähköajoneuvoissa

Citroënin TV-mainoksen musiikki Made in Finland

Citroënilla on uusi entistä iloisempi brandi-ilme. Tuoreeseen TV-mainokseen kaivattiin myös samaa reipasta henkeä kuvastavaa uutta musiikkia. Suomessa esitettävän mainoksen musiikki ja kappaleen tuotanto ovat suomalaista käsialaa. Työn tuottajaksi kiinnitettiin helsinkiläinen nuorten suomalaisten indiemuusikoiden päähänpistosta alkunsa saanut VILD Factory, joka teki Everyone Feel Happy-kappaleen sävellystyön ja sanat.

Video mainoksesta on katsottavissa osoitteessa: https://www.youtube.com/watch?v=CJoP-lbBZkg

Citroën Jumpy aloitti vuoden 100 prosentin kasvulla

Citroënin hyvä veto pakettiautoissa jatkui vuodenvaihteen yli tammikuulle. Kuukauden aikana myytiin 59 uutta pakettiautoa eli yli viidennes enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Citroën oli tammikuussa maan 6. suosituin pakettiautomerkki 5,1 % markkinaosuudella. Suosittuja Jumpereita autoista oli 38 (+ 31 %) ja Jumpyja 18 kappaletta (+ 100 %).

C3 Picasso voitti pienten tila-autojen sarjan What Car?-äänestyksessä

Citroën C3 Picasso osoittautui hintaluokassaan ylivoimaiseksi voittajaksi, kun brittiläinen What Car? –lehti asetti tila-automalit paremmuusjärjestykseen. Picasso voitti sarjansa, jossa arvioitiin kuluttajille parhaat alle 16 000 punnan hintaiset tila-automallit. Picassoa kiitettiin kokoaan tilavammasta muotoilusta, korkeasta istuma-asennosta ja hyvästä näkyväisyydestä, selkeän neliömäisestä tavaratilasta, liukuvista takaistuimista sekä takapenkin 60:40 jaosta selkänojia kaadettaessa. Kaiken kruunaa antelias moottorivalikoima. ”C3 Picasso on kaikkea sitä, mitä pienet perheet tila-autolta odottavat”, päätoimittaja Jim Holder summaa.

DS aloitti Iranissa DS 5 ja DS 6 -malleilla

DS riensi ensimmäisten joukossa Iranin avautuville automarkkinoille ja avasi oman automyymälän Teheranin pohjoisosissa, arvostetulla Andarzgou Boulevard –ostoskadulla. Lähi-idän ensimmäinen DS Store -erikoismyymälä on laajuudeltaan 275 neliötä ja varustettu uusimmalla huipputekniikalla, muun muassa plasmanäytöillä. Ensimmäiset Iranin markkinoille tarkoitetut mallit ovat DS 5 ja DS 6, ja tarjonta laajenee tänä vuonna vielä DS 5LS:llä. DS:n yhteistyökumppanina on paikallinen ARIAN Group, jonka toimitusjohtaja Daryoush Biria arvostaa DS:n aloitteellisuutta: ”DS on synonyymi ranskalaiselle muotoilulle, teknologialle, hienostuneisuudelle ja eleganssille. En epäile yhtään, etteivätkö iranilaiset asiakkaat villiintyisi näistä hienoista autoista.”.

Uutta naisenergiaa PSA:n johtotehtäviin

PSA Peugeot Citroën vahvistaa naisten asemaa yhtiön terävimmässä kärjessä ja päätöksenteossa. Helmikuun alusta yhtymässä aloitti kaksi nimekästä naisjohtajaa. Yahoolta siirtynyt Brigitte Cantaloube nimitettiin PSA:n digitaalisesta strategiasta vastaavaksi johtajaksi. Hänen vastuullaan on autoihin liitettävien uusien digitaalipalvelujen kehittäminen ja lanseeraaminen kuluttajakokemuksen vahvistamiseksi. Samaan aikaan Carla Gohin aloitti tutkimuksesta ja innovaatioista vastaavana varatoimitusjohtajana. Hän aloitti PSA:ssa jo vuonna 1999 ja on viimeksi toiminut konsernissa pääjohtaja Carlos Tavaresin erityisavustajana.

PSA ja Kanadan Quebec yhteistyöhön sähköajoneuvoissa

PSA Peugeot Citroën on ainoana autonvalmistajana mukana yhteistyöprojektissa, jolla Kanadan Quebecin osavaltio tähtää mukaan sähköajoneuvojen tuotekehitykseen ja myyntiin. PSA:n jo kolmen muun toimijan projektin tavoitteena on kehittää osia ja komponentteja nykyaikaisiin sähköajoneuvoihin ja lisätä sähköajoneuvoja koskevaa tutkimusta ja osaamista Quebecissa. Pääjohtaja Carlos Tavaresin mukaan yhtymä on avoin ja valmis kaikelle yhteistyölle ja jokaiselle tilaisuudelle, jolla PSA:n johtoasemaa sähköajoneuvotuotannossa voidaan edistää. Projektin käynnistämiseen on varattu 30.8 miljoonaa Kanadan dollaria.