CITROËNIN JOULUKUUN KUUKAUSITIEDOTE

-        Citroënin Vuoden jälleenmyyjä on Autotalo Hartikainen Kajaani

-        André Citroën Award- palkinto Käyttöauto Oy:n Jyväskylän toimipisteelle

-        Citroën C3 neljänneksi Autobest-äänestyksessä, mukana myös Coty 2017 -kärkikahinoissa

-        Jumper jatkaa neljänneksen kasvussa, Jumpyn kasvuluvut 2. korkeimmat

-        Toimitusjohtaja Linda Jackson: ”C3.ssa on kaikki mitä haluamme Citroënin edustavan”

-        PSA ylsi parhaaseen A-ryhmään ilmastonmuutoksen torjumisessa

Citroënin Vuoden jälleenmyyjä on Autotalo Hartikainen Kajaani

Vuoden Jälleenmyyjä-palkinto myönnetään vuosittain autoliikkeelle, joka on erityisen ansiokkaasti vienyt Citroën-myyntiä ja merkin asiakaspalvelua omalla alueellaan eteenpäin. Tänä vuonna parhaana palkittiin Autotalo Hartikainen Kajaani.

André Citroën Award- palkinto Käyttöauto Oy:n Jyväskylän toimipisteelle

André Citroën Award- palkinto myönnetään vuosittain tunnustuksena erityisen sitoutuneesta ja laadukkaasta toiminnasta. Vuoden 2016 André Citroën Award- tunnustuspalkinto myönnettiin Käyttöauto Oy:n Jyväskylän toimipisteelle.

Uusi Citroën C3 oli ainoa ”perinteinen” automalli, joka ylsi mukaan ”Euroopan parhaan ostettavan auton” Autobest 2017 –äänestyksen kärkiviisikkoon. Muut listalla olleet olivat katumaastureita tai hybridiautoja. C3 sijoittui äänestyksessä lopulta 4. sijalle 1406 pisteellä, kun kilpailu ratkesi 15. joulukuuta. Autobest 2017 –valinnat tekivät Euroopan automaita edustavat 31 tuomaria, ja esimerkiksi Suomi ja Saksa osallistuivat valintaan nyt ensimmäistä kertaa. C3 on mukana myös ns. shortlistilla, jolta valitaan Euroopan Vuoden Auto 2017. Tälle listalle ylsi 7 henkilöautomallia, ja valinta julkistetaan Geneven autonäyttelyn yhteydessä ensi vuoden maaliskuussa.

Jumper jatkaa neljänneksen kasvussa, Jumpyn kasvuluvut 2. korkeimmat

Uusia Citroën-henkilöautoja on ensirekisteröity 11 kuukaudessa 1655 kappaletta, ja markkinaosuus on 1,5 prosenttia. Uusia pakettiautoja Citroën toimitti marraskuussa 50 (11/2015: 29 kpl), ja pakettiautomyynti kasvoi peräti 72,4 % (vrt. 11/2015) eli selkeästi eniten yhdeksän kärkimerkin joukossa. Tammi-marraskuun aikana Citroën on toimittanut asiakkailleen 665 uutta pakettiautoa, mikä toi 5,5 prosentin markkinaosuuden ja 36 prosentin kasvun verrattuna vuoden 2015 vastaavaan aikaan. Näillä luvuilla Citroën on maan 7. suosituin pakettiautomerkki. Jumpereita autoista oli 444 (+ 26,1 %) ja Jumpyja 184 kappaletta (+95,7 %). Jumper on maan 8. kysytyin pakettiautomalli, ja Jumpyn kasvuprosentti on 2. korkein 22 suosituimman mallin joukossa.

”Uudessa C3:ssa kiteytyy kaikki, mitä haluamme Citroënin edustavan, toimitusjohtaja Linda Jackson sanoo Automotive News Europen haastattelussa. ”C3 on hyvin moderni ja erottuu joukosta, sillä mikään kilpailijoista ei tarjoa mitään vastaavaa kuten juuri asiakkaillemme sopivia teknologisia ratkaisuja”, hän jatkaa ja mainitsee esimerkkinä C3:n ConnectedCAM-kameran, jonka ottamia kuvia ja videoita voi jakaa sosiaalisessa mediassa. ”C3 on ensimmäinen pikkuautoluokan malli, jossa tällainen teknologia on saatavilla”, Jackson huomauttaa.

PSA ylsi parhaaseen A-ryhmään ilmastonmuutoksen torjumisessa

PSA Peugeot Citroënin toimet ilmastonmuutoksen torjumiseksi noteerattiin syksyllä kovan luokan tunnustuksella. PSA nousi niiden 193 yhtiön ja toimijan listalle, jotka CDP (Carbon Disclosure Project) on listannut parhaaseen A-luokkaan ilmastotoimien perusteella. CDP arvioi suuryritysten, kaupunkien, valtioiden ja alueiden harjoittamaan ilmastopolitiikkaa, ja sen luokituksella on suuri merkitys muun muassa investointien ohjautumisessa. Vain 9 prosenttia CDP:n arvioimista toimijoista rankattiin tänä vuonna A-luokkaan. ”Tulos osoittaa, että olemme tehneet oikeita teknologiavalintoja ja kehittäneet oikeita liikkumisratkaisuja vastataksemme ilmastonmuutoksen haasteisiin”, PSA Groupin varapääjohtaja Patrice Lucas kommentoi.

Lisätietoja: www.citroen.fi

CITROËN - ja DS- uutisarkisto: http://news.cision.com/fi/auto-bon-oy