Citroënin kesäkuun kuukausitiedote

-        Citroënin uudistuneet verkkosivut tarjoavat käyttäjille entistä enemmän

-        Citroën mukana Helsingin iMobility Challengessa

-        Mads Östberg viihdyttää Helsingissä 26.7.

-        DS tiivistää ja tehostaa organisaatiotaan

-        DS valittiin yhdeksi Pariisin seitsemästä digitaalisesta lähettiläästä

-        PSA Peugeot Citroën sitoutuu autonvalmistuksen jatkumiseen Ranskassa

-        Kiinalaiskuljettaja teki WTCC historiaa Moskovassa

-        Pääjohtaja Carlos Tavares nousi PSA-konsernin säätiön johtoon

Citroënin uudistuneet verkkosivut tarjoavat käyttäjille entistä enemmän

Citroënin verkkosivut ovat avautuneet tutussa osoitteessa www.citroen.fi. Sivujen ulkoasua on nykyaikaistettu ja selkeytetty, koska yhä useampi käyttää nettiyhteyttä älypuhelimella ja tabletilla. Uudet sivut ovat täysin responsiiviset ja ne toimivat eri päätelaitteilla. Sisältö on yhtenäinen riippumatta käytetystä laitteesta ja skaalautuu näytön koosta riippuen. Uudistuksen tarkoituksena on sivuston käytettävyyden ja sitä kautta asiakaskokemuksen parantaminen haettaessa tietoa merkistä ja uusista automalleista. Uudet autot –osio jakautuu Citroën- ja DS-mallistoihin sekä tavara-autoihin. Mukana on esimerkiksi ensiesittely uudesta C4 Cactus –mallista. DS-malliston ulkoasu on puolestaan toteutettu DS-identifikaation mukaisesti. Uudella Kampanjat-sivulla ovat esillä käynnissä olevat kampanjat uusista autoista ja huoltopalveluista.

Citroën mukana Helsingin iMobility Challengessa

Autoliitto ja Kansainvälinen Autoliitto FIA järjestävät uuden älyliikenteen esittelypäivän Helsingissä 16.6. Kaikille avoimessa ja maksuttomassa tapahtumassa yleisö pääsee muun muassa kokeilemaan, miten Citroën avustaa kuljettajaa pysäköimään parkkiruutuun. Tapahtumassa vierailee myös FIA:n puheenjohtaja Jean Todt. Tapahtumassa mukana olevat toimijat esittelevät yleisölle muun muassa sähköautoja, erilaisia ajotapasovelluksia, nykyisiä ja tulevia ruuhka- ja kelivaroitusjärjestelmiä ja monia muita älyliikenteeseen liittyviä teknologioita.

Mads Östberg viihdyttää Helsinki Battle-tapahtumassa 26.7.

Sardinian MM-rallissa Citroën DS3 WRC-autonsa kilpailun kakkoseksi kiidättänyt norjalainen Mads Östberg osallistuu Helsingin Hietalahdessa Neste Oil Finland-rallin lämmittelynä järjestettävään ralliautotapahtumaan lauantaina 26.7. Tapahtumassa ovat mukana myös muiden rallin MM-sarjassa tehdastalleina mukana olevien autonvalmistajien, eli Hyundain ja Volkswagenin, kuljettajia. Heitä kirittämässä nähdään rallilegendoja, kuten Markku Alen, Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen ja Marcus Grönholm.

DS tiivistää ja tehostaa organisaatiotaan

DS:n uusi toimitusjohtaja Yves Bonnefont on esitellyt uuden toimintaorganisaation, jolla pyritään entistä tiiviimpään ja tehokkaampaan toimintaan maailmanlaajuisesti. Organisaatio on jaettu kolmeen yksikköön, jotka ovat 1) Tuotteet, kehitys ja kannattavuus, 2) Myynti ja markkinointi sekä 3) Brändin osaaminen ja strategiat. ”Linjakkaampi organisaatio keskittyy toimintoihin, jotka vahvistavat DS:n asemaa ja kehitystä premium-autobrändina”, Bonnefont kommentoi. Yksiköiden uudet johtajat ovat (vastaavassa järjestyksessä) Eric Apode, Arnaud Ribault (syksystä 2014 lähtien) sekä Philippe Claverol.

DS valittiin yhdeksi Pariisin seitsemästä digitaalisesta lähettiläästä

Mitä yhteistä on Eiffel-tornilla, Riemukaarella ja DS:llä? Ne kaikki edustavat digitaalisesti Ranskan pääkaupunkia Pariisia, joka markkinoi itseään internet-osoitteella ”.paris” seitsemän tarkasti valitun ja aidosti ranskalaisen nähtävyyden ja tuotemerkin voimilla. DS:n Pariisin show-room ja myymälä osoitteessa 33 rue Francois on mukana osoitteessa www.dsworld.paris. ”Kun asiakas ostaa DS:n maailman suurimmalla automarkkina-alueella Kiinassa, hän ostaa samalla kertaa myös pienen palan unelmiensa ja haaveidensa Pariisia. Mikä olisikaan parempi automerkki heijastelemaan Pariisin aitoa henkeä kuin DS”, toimitusjohtaja Yves Bonnefont perustelee.

PSA Peugeot Citroën sitoutuu autonvalmistuksen jatkumiseen Ranskassa

Citroënin emoyhtiö PSA Peugeot Citroën on lujasti sitoutunut autonvalmistuksen kehittämiseen Ranskassa. Yhtiön ja ammattiliittojen välisessä yhteistyösopimuksessa yhtiö sitoutui tuottamaan Ranskan maaperällä vuodessa miljoona uutta autoa vuodesta 2016 lähtien. Lisäksi sopimuksen voimassaoloaikana PSA:n jokainen autotehdas saa valmistettavakseen vähintään yhden uuden automallin. Yhtiön ranskalaiset tehtaat keskittyvät jatkossa C- ja D-segmenttien sekä B-segmentin autojen kalleimpien varustetasojen valmistamiseen. Sen sijaan halvempien B-segmentin mallien tuottaminen ei ole enää kannattavaa Ranskassa. Konsernin Poissyn tehtaan jatko on kuitenkin turvattu sopimuksella.

Kiinalaiskuljettaja Ma Qing Hua teki WTCC-historiaa Moskova Racewaylla

Citroënin nuori kiinalaiskuljettaja Ma Qing Hua kirjoitti vakioautojen rata-autoilun MM-sarjan historiaa Moskovassa viime sunnuntaina voittamalla kisaviikonvaihteen toisen lähdön. Ma Qing Hua on ensimmäinen kiinalainen kuljettaja, joka on voittanut WTCC-lähdön.

Pääjohtaja Carlos Tavares nousi PSA-konsernin säätiön johtoon

PSA Peugeot Citroënin Säätiön uudeksi puheenjohtajaksi on nimitetty pääjohtaja Carlos Tavares. Samassa kokouksessa A World on the Move –nimisen säätiön 9-jäsenistä hallintoa päivitettiin. Säätiön hallitukseen nimitettiin Peugeotin toimitusjohtaja Maxime Picat sekä johtaja Hugues Dufour. Toukokuussa 2011 perustettu säätiö tukee paikallisia sosiaali-, koulutus- ja kulttuuriprojekteja, joilla on yhtymäkohtia liikkumisen eri muotoihin sekä PSA:n omiin työntekijöihin. Kolmen vuoden aikana säätiön tukea on saanut 244 erilaista tapahtumaa ja projektia.

Avainsanat: