• Auto-Bon Oy/

Citroënin Kris Meeke osallistuu Tampereen Pirelli-ralliin - Hyvä testi ennen Suomen MM-osakilpailua

Citroën C2:lla juniorien MM-sarjassa ajava Kris Meeke osallistuu Tampereen Pirelli-ralliin heinäkuun lopulla. Vain viikkoa ennen Jyväskylän MM-rallia ajettava kilpailu toimii erinomaisena testinä loppukautta ajatellen.

Citroën on tänä vuonna mukana juniorien MM-sarjassa ensimmäistä kertaa C2 S1600 -ralliautolla ja erinomainen menestys on yllättänyt koko tiimin. Skotlantilainen Kris Meeke voitti kauden avanneen Monte Carlon rallin espanjalaisen Daniel Sordon ollessa neljäs. Sardiniassa oli puolestaan Sordon vuoro voittaa Meeken säestäessä kolmannella sijallaan. Acropolisissa Meeke oli kuudes, ja hän on koko MM-sarjassa kolmantena vain kuuden pisteen päässä sarjan johtajasta. Tämä siitä huolimatta, että Citroën ei osallistunut Meksikon MM-osakilpailuun, vaan keskittyi testaamaan uutta sorajousitusta. Seuraava juniorien MM-osakilpailu ajetaan Jyväskylän Neste Rally Finlandissa, jossa Meeke aikoo olla iskussa. Tämän takia hän kilpailee viikkoa aiemmin Tampereen seudulla ajettavassa Pirelli-rallissa, jonka erikoiskokeet vastaavat luonteeltaan Neste rallia. Pirelli-rallissa ajetaan noin sadan kilometrin verran pikataipaleita, joten kisa on erinomainen testi. Virallisia tavoitteita Meekellä ei ole, mutta Sardinian MM-ralli osoitti, että Citroën C2 sopii hyvin myös soraralleihin. ”Minulla on sellainen tunne, että tällä autolla voi voittaa juniorien maailmanmestaruuden”, Meeke sanoo. Lisätietoja: Auto-Bon Oy, Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385 Copyright free photos available for the press from: www.citroen-presse.info Citroën Sportin internetsivut: http://com.en.sport.citroen.com/ Kris Meeken kotisivu: www.krismeeke.com