Citroënin panostus laatuun tuottaa tulosta - Xsara Picasso on luokkansa laadukkain auto

Saksan Autoliiton (ADAC) vuosittain tekemä tilasto teknisen vian takia apua tarvitsevista autoista todistaa Citroënin laatupanostusten tuottavan tulosta. Xsara Picasso oli viime vuonna vertailuryhmänsä laadukkain auto ja vuonna 2004 rekisteröidyt C5:t jättivät taakseen pahimmat kilpailijansa.

Citroën on esitellyt lyhyen ajan sisällä paljon uusia malleja. Uutuuksien kehitystyön vaatimista resursseista huolimatta merkki on panostanut erittäin voimakkaasti myös laatuun. Yhtenä osoituksena ponnistelujen tuottamista tuloksista on ADACin viime vuoden tiepalveluraportti, jossa on listattu Saksassa tien päällä apua tarvinneet automerkit ja mallit. Citroën Xsara Picassolla oli ADACin raportin mukaan vertailuryhmässään kaikkein vähiten vikoja, kun tulos laskettiin vuosimallien 1999–2004 sijoitusten keskiarvosta. Malli oli ykkönen myös vuosina 2004, 2003 ja 2000 rekisteröidyistä autoista. Xsara Picasson vertailuryhmään kuuluivat tila-autot sekä pakettiautot. Myös samaan ryhmään kuuluva Citroën Berlingo sijoittui erinomaisesti ollen vuonna 2004 rekisteröidyissä autoissa kolmannella sijalla. Citroën on parantanut ADACin tilastossa keskikokoisten henkilöautojen luokkaan kuuluvan C5:n laatua vuosi vuodelta, mikä näkyy sijoituksen nousuna. Vuonna 2004 rekisteröidyistä autoista C5 sijoittui muun muassa Renault Lagunan, Volvo V40:n, Toytoa Avensisin, Skoda Octavian, Ford Mondeon ja Nissan Primeran edelle. Kehitystyö jatkuu edelleen ja Citroënilla uskotaan tulosten näkyvän myös jatkossa. Lisätietoja: Risto Immonen, viestintäpäällikkö, puh 0500 459 385 http://www.adac.de/ Käy rekisteröitymässä Citroënin lehdistösivuille osoitteessa www.citroen-press.com. Sivuilta löytyy muun muassa lisää kuvia sekä tehtaan tiedotusmateriaalia.

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.