Groupe PSA avaa porrastetusti tuotantoaan

Covid-19-epidemian aikana Groupe PSA sulki tilapäisesti sekä tuotantoaan että kaupallisia toimintojaan. Nyt seuraavien viikkojen aikana tullaan niin tuotanto kuin kaupalliset toiminnot käynnistämään porrastetusti 4.-11.5. alkaen. Ranskassa tuotanto käynnistetään asteittain 11.5. alkaen.

Covid-19-epidemian alettua on Groupe PSA:n ensisijainen tavoite ollut työntekijöiden terveyden suojeleminen ja liiketoiminnan kestävyyden varmistaminen. Sulkuaikana on yhdessä terveysviranomaisten kanssa laadittu laaja hygieniatoimenpiteitä koskevaa suunnitelma(1), joka on mukautettu kunkin teollisuus-, kaupallisen, hallinnollisen ja tuotekehitysalueen toimintoihin sopivaksi ja jonka toteuttamista seurataan tarkoin niin henkilökunnan kuin asiakkaiden terveyden takaamiseksi.

(1) asetetut toimenpiteet sisältävät muun muassa seuraavat toimenpiteet:

• Mahdollisuuksien mukaan suositellaan käytettäväksi yksityisliikennettä. Yhteiskuljetuksiin ja julkisilla kulkuvälineillä kulkemista varten jaetaan hengityssuojia

• Kuume tarkistetaan sisäänkäynneillä ja henkilökunta tarkkailee itse mahdollisia koronaviruksen aiheuttamia oireita
  • Henkilökohtaiset hengityssuojat ja käsidesi ovat käytettävissä
  • Suojalaseja käytetään
  • Ihmisten välillä pidetään kohtelias etäisyys mukaan lukien tauko- sekä vastaavat tilat
  • Ovet pidetään auki, jotta vetimiin ei tarvitse koskea (pois lukien paloturvallisuusovet)
  • Työkalut ja työtasot puhdistetaan tiheään
    •  Kaikki Groupe PSA:n tilojen ulkopuolelta tulevat osat ovat karenssissa ennen kosketusta/käsittelyä
  • Työvuorojen vuoronvaihto on mukautettu siten, ettei vuorolaisten kohtaamisia tapahdu

Näillä suojatoimenpiteillä Groupe PSA kykenee vastuullisesti ja ilman kompromisseja suojelemaan niin työntekijöitään kuin asiakkaitaan ja varmistamaan liiketoimintansa kestävyyden.

Lehdistön tiedustelut (Citroën, DS Automobiles ja Peugeot-merkit):
Auto-Bon Oy
pr-päällikkö Katja Ruuskanen
katja.ruuskanen@auto-bon.fi / 050 438 1161

Auto-Bon Oy maahantuo, markkinoi ja myy jälleenmyyjäverkostonsa välityksellä Citroen- DS- ja Peugeot-merkkisiä henkilö- sekä tavara-autoja, niiden varaosia, tarvikkeita ja niihin kytkeytyviä palveluja kuluttajille Suomessa sekä vastaavasti Peugeot-merkin tuotteita Baltiassa. Auto-Bon Oy kuuluu Bassadone Automotive Groupiin ja sen maahantuomien tuotteiden jälleenmyyntiverkosto kattaa koko maan.